تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

صفر تا صد تحصیل در کانادا

صفر تا صد تحصیل در کانادا

اگر شما در حال جستجوی یک محیط چند فرهنگی یا دانشگاه های معتبر بین المللی هستید، تحصیل در کانادا می تواند برای دانشجویان بین المللی مانند شما ایده آل باشد.

دانشگاه ها و کالج ها، دانشکده های فنی و همچنین هنرهای کاربردی و موسسات علمی طیف وسیعی از گزینه های مطالعاتی را در اختیار شما قرار می دهند.

بر اساس رتبه بندی جهانی که توسط Times Higher Education، دانشگاه شانگهای و QS Rankings انجام شده است، بیش از 30 دانشگاه کانادایی در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند که این امر کیفیت کلی آموزش عالی کانادا را تأیید می کند.

به طور کلی تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر ساله در حال افزایش است. این در حالی است که بسیاری از آن ها پس از اتمام تحصیل خود قادر به اقامت دائم در کانادا هستند.

سال گذشته کانادا بیش از 400000 دانشجوی خارجی پذیرش کرد. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند.

تنوع دانشجویان بین المللی یکی از اولویت های دولت کانادا است، اما تحصیل در کانادا کار چندان راحتی نیست و دانشجویان علاقه مند باید شرایط متعددی را رعایت کنند.

اگر به دنبال مشاوره تحصیلی کانادا هستید، سعی ما بر این است که در این مقاله هر آنچه که برای پذیرش تحصیلی کانادا لازم است مطرح کنیم.

بهترین رشته های تحصیلی برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

بهترین رشته های تحصیلی برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

رشته های زیادی وجود دارد که می توانید برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید.

اگر بخواهیم تعدادی از محبوب ترین گزینه ها را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • علوم محیط زیست
  • روانشناسی
  • علوم کامپیوتر
  • علوم پایه و پزشکی

و…

لیست دانشگاه های کانادا

همانطور که عنوان کردیم، دانشگاه های کانادا جز برترین دانشگاه های جهان هستند. اما این موضوع که شما چه دانشگاهی را انتخاب کنید، به عوامل مختلفی از جمله رشته تحصیلی، سوابق و مهارت های شما و… بستگی دارد.

اگر بخواهیم برخی از بهترین دانشگاه های کانادا را برای تحصیل معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه تامپسون ریورز
  • دانشگاه وینیپگ
  • کالج هامبر
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه مانیتوبا

توجه داشته باشید که پس از تهیه لیستی از دانشگاه های مورد نظرتان، دوباره بررسی کنید که آیا آن ها یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) هستند یا خیر. این بدان معناست که کانادا آن ها را به عنوان محل تحصیل قابل اعتماد می شناسد و شما قربانی کلاهبرداری های آموزشی نخواهید شد.

همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا را در نظر بگیرید. شما می توانید برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنید؛ زیرا برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی کمک بسیار بزرگی است.

لیست دانشگاه های کانادا

آیا تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است؟

یکی دیگر از نکاتی که هنگام اخذ پذیرش تحصیلی کانادا باید در نظر بگیرید، این است که درباره موضوعی که انتخاب کرده اید و زبان مطالعه خود تحقیق کنید. کانادا یک کشور دو زبانه است؛ بنابراین می توانید زبان دوره تحصیل خود را زبان انگلیسی، فرانسه یا هر دو را انتخاب کنید.

توجه کنید که کسب نمرات بالا و مدرک معتبر زبان در فرایند درخواست و ادامه تحصیل درکانادا مهم است. هرچه نمرات شما بالاتر باشد، شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و ثبت نام در یک دانشگاه خوب بیشتر است.

یادتان باشد که اگر بیش از 25 سال سن دارید و حداقل دو سال قبل از درخواست خود فارغ التحصیل شده اید، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعات مربوط به مشاغل قبلی خود را ارائه دهید.

دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در کانادا می توانند از بین طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف، رشته هایی را که با زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شوند، انتخاب کنند. بسته به اینکه کدام زبان را برای تحصیل انتخاب می کنید، باید سطح مهارت خود را ثابت کنید.

آزمون های اصلی زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های برتر کانادا

  • آیلتس آکادمیک
  • مدرک PTE Academic
  • مدرک C1 پیشرفته
  • مدرک TOEFL iBT

برخی از دانشگاه ها ممکن است سایر آزمون های انگلیسی را نیز بپذیرند، مانند:

  • مدرک CAEL (ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادا)
  • مدرک CanTEST (آزمون زبان انگلیسی کانادایی برای دانش پژوهان و کارآموزان)

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از مشاوره تحصیلی کانادا بهره بگیرید.

آیا تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هر دانشگاه شرایط پذیرش خود را تعیین می کند، اما برخی شرایط و ضوابط معمول در پذیرش تحصیلی کانادا به شرح زیر هستند:

گواهی فارغ التحصیلی و مدرک تحصیلی دوره قبل

نه تنها برای تحصیل در کانادا بلکه برای تحصیل در هر دانشگاه دیگری، شما باید مدارک مربوط به دوره های تحصیلی پیشین خود را ارائه دهید. زیرا سوابق تحصیلی شما تاثیر بسیار زیادی در اخذ اقامت تحصیلی کانادا دارد.

رزومه

یکی دیگر از مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا، ارائه رزومه است. رزومه مدرکی است که مهارت ها و سوابق شما را نشان می دهد.

  • در پایان یکی دیگر از شرایط تحصیل در کانادا ارائه شواهدی است که نشان می دهد شما در طول تحصیل در کانادا از نظر مالی حمایت می شوید و قادر به پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کانادا، هستید.

مدارک ترجمه شده باید توسط مترجم حرفه ای تأیید شود. شما باید نسخه های اصلی اسناد را نیز ارائه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مهلت ثبت درخواست برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، می توانند در دو نوبت ثبت نام خود را آغاز کنند:

  • مهلت درخواست برای ثبت نام ترم زمستانی 1 سپتامبر است.
  • ثبت نام تابستانی از 15 ژانویه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و زودتر برای دانشجویان کارشناسی آغاز می شود.

مهلت ها بین موسسات متفاوت است و دوره های مختلف تحصیلی در یک دانشگاه ممکن است مهلت های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل است که همیشه باید وب سایت رسمی برنامه مطالعه را برای اطلاعات به روز بررسی کنید.

برای افزایش شانس پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید درخواست خود را 8 تا 12 ماه قبل از شروع دوره ها ارسال کنید.


بیشتر بخوانید:  تحصیل در کدام کشورها بهتر است و هزینه کمتری دارد؟


هزینه تحصیل در کانادا

دانشگاه های کانادا معمولا شهریه های خود را تعیین می کنند و این به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله اینکه: در چه رشته ای تحصیل می کنید، دانشجوی بین المللی هستید یا در کدام یک از مقاطع تحصیلی در کانادا تحصیل می کنید و…

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار کانادا، شهریه در کانادا به طور متوسط ​​5.3 درصد برای دانشجویان داخلی و 7.6 درصد برای دانشجویان بین المللی در سال 2019/2020 کاهش یافته است.

اگر شهروند کانادایی هستید، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ​​سالانه 6،463 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی و 7،056 دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی در سال بپردازید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

طبق آمار متوسط هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی در سال 2019/20 ، 29714 دلار کانادا (22،500 دلار آمریکا) در سال است.

اما به طور کلی دوره های علوم انسانی ارزان تر هستند (به طور متوسط ​​5،542 دلار)، در حالی که موضوعاتی مانند مهندسی و پزشکی جزو گران ترین رشته ها هستند (به طور متوسط ​​21،717 دلار کانادا).

شهریه تحصیلات تکمیلی در کانادا

اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، هزینه های تحصیل به طور کلی کمتر است و بسته به رشته شما متفاوت است.

آمارها نشان میدهد که متوسط ​​شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی 17،744 دلار CA در سال 2019/20 بوده است که تقریباً 13،437 دلار آمریکا است. و این یعنی چهار درصد افزایش نسبت به سال قبل.

تحصیل رایگان در کانادا!

اگرچه یک سیستم آموزشی واحد در کانادا وجود ندارد، اما آموزش عمومی اولیه برای ساکنان کانادا تا پایه یازدهم یا دوازدهم بسته به استان رایگان است. با این حال، دانشجویان بین المللی باید هزینه های کامل را بپردازند.

بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها شهریه دریافت می کنند و به دانش آموزان از هر ردیف شانس مساوی در آموزش عالی می دهند. خوشبختانه دولت کانادا در تلاش است تا این امر را بیشتر پیش ببرد و فرصت های بیشتری را برای ورود جوانان امیدوار به دانشگاه باز کند.

مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های کانادا

پس از برآوردن شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، تکمیل فرایند درخواست و پذیرش در دانشگاه، باید چند مرحله اضافی را طی کنید:

  • بیمه درمانی خود را مشخص کنید. مبلغ تحت پوشش بسته به استانی که در آن زندگی خواهید کرد متفاوت است.
  • دریابید که آیا به ویزای دانشجویی کانادا احتیاج دارید و در اسرع وقت پس از دریافت نامه پذیرش درخواست دهید، تا مطمئن شوید اجازه ورود به کشور را دارید.
  • فقط پس از دریافت تأییدیه ویزا، بلیط هواپیما به مقصد کانادا خریداری کنید.

دانشجویان باید پس از ورود به کانادا به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند تا تأیید کنند که کلاس های خود را آغاز می کنند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می توانید از مشاوره تحصیلی کانادا استفاده کنید و به پاسخ پرسش های خود دست یابید.

تحصیل رایگان در کانادا!

سخن آخر

در این بخش تحصیل در کانادا به صورت کلی بررسی کردیم. اما این نکته را در نظر داشته باشید که رشته های مختلف و دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی را دارند.

اگر شما هم قصد تحصیل در کانادا را دارید و نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد رشته و دانشگاه دارید، با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

شرایط تحصیل در کانادا چیست؟

داشتن گواهی فارغ التحصیلی، رزومه، ارائه مدارک تمکن مالی و… از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی این کشور است.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

دانشگاه های کانادا معمولا شهریه های خود را تعیین می کنند، و این به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه: در چه رشته ای تحصیل می کنید، دانشجوی بین المللی هستید یا در کدام یک از مقاطع تحصیلی در کانادا تحصیل می کنید و…

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

ارائه شواهدی است که نشان می دهد شما در طول تحصیل در کانادا از نظر مالی حمایت می شوید و قادر به پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کانادا، هستید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره