تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

تحصیل داروسازی در کانادا (شرایط، هزینه های تحصیل و مدارک مورد نیاز)

تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا به دانشجویان دانش عمیقی در مورد مواد پزشکی، کاربرد، مصارف و مزایای درمانی آن ها ارائه می دهد. تحصیل در رشته داروسازی در کانادا، مجرایی برای آگاهی و درک است که بر اساس چگونگی تولید و ترکیب داروها شکل می گیرد.

یک دوره داروسازی در کانادا به طور کلی به دروسی مانند فیزیک، آناتومی، شیمی، زیست شناسی و فیزیولوژی توجه خاصی دارد. داروسازان می توانند در هر جنبه ای از جمله استفاده از داروهای مختلف، کشف داروهای موثر، توسعه دارو و یا عرضه آنها به بیماران مشارکت داشته باشند.

کانادا یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان داروسازی است؛ اگر شما هم دوست دارید تا در رشته داروسازی در یکی از کشورهای خارجی درس بخوانید، کانادا می تواند مقصد خوبی باشد؛ اما اینکه چرا مقصد خوبی است و شرایط تحصیل در رشته داروسازی در این کشور چگونه است، موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. این مقاله را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید.

چرا کانادا را برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنیم؟

انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل یک تصمیم بسیار مهم است. سوالی که همواره برای دانشجویان مطرح است این است که آیا تحصیل داروسازی در کانادا انتخاب درستی است یا خیر؟ واقعیت این است که دانشگاه های کانادایی به دلیل آموزش با کیفیت، در همه نقاط جهان شناخته شده هستند.

برخی مزایای تحصیل داروسازی در کانادا به شرح زیر است:

یادگیری یک زبان جدید

در کانادا، انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان رسمی هستند. نکته اینجاست که در هر کجای دنیا که بروید، می توانید با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. با این حال، اگر به کانادا سفر می کنید، می توانید مهارت های زبان فرانسه خود را تقویت کرده و یک زبان جدید به رزومه خود اضافه کنید!

دانشگاه های برتر

دانشگاه های کانادا دارای سابقه ای عالی و شهرت فوق العاده در زمینه نرخ بالای اشتغال و عملکرد عالی تحصیلی هستند. چندین دانشگاه کانادایی از نظر امکانات و خدمات آموزش عالی با دانشگاه های انگلستان و آمریکا رقابت می کنند.

با این حال ، برخی از دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل داروسازی عبارتند از:

امکانات فراوان

اگر نگران فرصت های شغلی رشته داروسازی در کانادا هستید، خوشحال می شوید که بدانید شغل داروساز یکی از مهم ترین مشاغل مورد نیاز در کانادا است.

با این حال، اگر شما یک داروساز بین المللی آموزش دیده هستید، باید تحت این عناوین شغلی برای مهاجرت در کانادا اقدام کنید:

  • داروساز
  • داروساز صنعتی
  • داروساز جامعه
  • داروساز بیمارستان
  • داروساز بالینی

با این حال، داروسازانی که به کانادا مهاجرت می کنند باید دارای مدرک تأیید شده باشند و از آزمون برد داروسازی کانادا (PEBC) با موفقیت عبور کنند.

چرا کانادا را برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنیم؟

طیف گسترده ای از فرصت های شغلی

در حالی که در کانادا تحصیل می کنید، می توانید به صورت پاره وقت در همان محیط دانشگاه یا خارج از آن کار کنید. مجوز کار خاصی مورد نیاز نیست و به دانشجویان این فرصت داده می شود که 20 ساعت در هفته کار کنند. با این حال، پس از اتمام تحصیلات خود، می توانید در شغل داروسازی مشغول به کار شوید.

امکانات آموزشی

دلیل اصلی سفر بسیاری از دانشجویان به کانادا این است که کانادا هر سال آموزش عالی در سطح جهان ارائه می دهد که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و مدرک تحصیلی کانادایی دارای ارزشی برابر با گواهینامه ایالات متحده، استرالیا و کشورهای اروپایی است.

دانشگاه و دولت هر دو مزایای فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیلات عالی به کانادا می آیند ارائه می دهند. علاوه بر این، از آنجا که هزینه ها زندگی و تحصیل در مقایسه با سایر کشورها ناچیز است، دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات با کیفیت تری داشته باشند.

بخش هیجان انگیز دیگر بورسیه تحصیلی کانادا است. این بورسیه هزینه تحصیلی واقعی را حتی بیشتر کاهش می دهد. بنابراین می توانید با حداقل هزینه از آموزش های درجه یک داروسازی در کانادا لذت ببرید.

امکانات آموزشی

سبک زندگی ایده آل

وقتی شما به عنوان دانشجوی رشته داروسازی در کانادا مشغول به تحصیل می شوید، به غیر از تحصیل، زمان زیادی برای کشف این کشور خواهید داشت.

مثلا همواره چندین رویداد در دانشگاه ها برگزار می شود و دانشجویان کانادایی می توانند در بسیاری از فعالیت های فرهنگی مشغول باشند.

این امر فضایی برای هم نشینی با افراد با فرهنگ ها و قومیت های مختلف ایجاد می کند. این رویدادها برای از بین بردن استرس و فشار دانشگاهیان بسیار مهم هستند. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های کانادا وای فای رایگان، مجلات و روزنامه های مختلف را هر روز به دانشجویان ارائه می دهند.

محیط منحصر به فرد

تغذیه چشم ها همراه با ذهن ضروری است. زیبایی های دیدنی کانادا ذهن شما را به خود مشغول می کند. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای زیبایی های طبیعت به این کشور می آیند.

شما به عنوان یک دانشجو می توانید اوقات خوشی را در گشت و گذار در طبیعت، سواحل، پارک های تفریحی، حیات وحش و پناهگاه ها سپری کنید. نظافت، ایمنی و محیط آرام کانادا چیزی است که بسیاری از فارغ التحصیلان جوان را برای ادامه تحصیل در کانادا جذب می کند.

چگونه یک دانشگاه ایده آل را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید برای تحصیل داروسازی در کانادا اقدام کنید، در اولین قدم باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این منظور دانشگاه ها و موسسات مختلف را تجزیه و تحلیل کنید و سپس شرایط ثبت نام در آن دانشگاه را بررسی کنید.

اکثر دانشگاه ها پذیرش دانشجو در دوره داروسازی را مجاز می دانند، به شرط آنکه دوره های ضروری و پیش نیاز را به طور رضایت بخشی به پایان رسانده باشید.

چگونه یک دانشگاه ایده آل را انتخاب کنیم؟

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

اگر دوست دارید در رشته داروسازی در کانادا تحصیل کنید، باید بدانید که قبولی در این رشته شرایط خاصی دارد و با دیگر رشته ها متفاوت است.

روند پذیرش در دانشگاه های داروسازی کانادا به این شکل است:

  • در ابتدا شما باید دوره کارشناسی را در رشته های علوم پایه آغاز کنید. این دوره معمولاً به مدت دو سال یا بیشتر طول می کشد و پیش نیاز تحصیل در رشته داروسازی است. البته شما باید حداقل نمرات لازم را در دروس شیمی، فیزیک، ریاضیات و… کسب کنید تا مجاز به ادامه تحصیل در رشته داروسازی باشید.
  • سپس باید یک دوره داروسازی را در دانشگاه بگذرانید که تکمیل آن چهار سال دیگر طول می کشد و در پایان موفق به اخذ مدرک کارشناسی داروسازی خواهید بود. اما نکته مهم این است که برای ورود به این دوره چهار ساله باید در آزمون ورودی رشته داروسازی در کانادا شرکت کنید.
  • آزمون PCAT که شامل 232 سوال تستی است اطلاعات شما در زمینه بیولوژی، محاسبات، شیمی و… را می سنجد و تنها در صورت قبولی در این آزمون مجاز به ورود به دوره داروسازی هستید.
  • در نهایت شما زمانی رسما به عنوان یک داروساز شناخته می شوید که مدرک کارشناسی داروسازی را از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا بگیرید و در آزمون برد تخصصی داروسازی این کشور شرکت کنید و نمرات قابل قبولی کسب کنید.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

مدارک مورد نیاز برای داروسازی در کانادا

برخی از مدارک مورد نیاز برای اپلای رشته داروسازی در کانادا شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • نمرات آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در کانادا، مانند نتایج نمره مهارت زبان (که مستقیماً به دانشگاه ارسال می شود).
  • ویزای دانشجویی

و…

ویزای دانشجویی کانادا

شما باید به محض پذیرفته شدن و دریافت نامه پذیرش خود از دانشگاه برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید.

برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا، به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی کانادایی
  • دو قطعه عکس
  • معاینه پزشکی مهاجرت
  • تمکن مالی
  • نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه

هزینه تحصیل داروسازی در کانادا

یک موضوع مهم برای دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیل در کانادا است. اما هزینه کلی برای یک دانشجوی بین المللی، تنها شهریه داروسازی در کانادا نیست؛ بلکه شامل همه هزینه هایی است که برای موفقیت در تحصیل در خارج از کشور صرف میکنید. در اینجا مرور دقیقی بر هزینه های لازم برای دریافت لیسانس داروسازی از کانادا خواهیم داشت.

هزینه های قبل از اقامت در کانادا

این هزینه ها شامل هزینه هایی مانند هزینه درخواست ویزا، هزینه اخذ مدرک زبان (تافل، آیلتس و…)، بیمه سلامت، بلیط هواپیما و… میباشد.

شهریه دانشگاه های داروسازی در کانادا

همانطور که قبلا گفتیم، هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با دیگر کشورها، بسیار مقرون به صرفه است و معمولا برای شهریه داروسازی در کانادا بین 20000 تا 30 هزار دلار کانادا در سال نیاز خواهید داشت.

البته دقت کنید که این هزینه بسته به دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید متفاوت خواهد بود و ممکن است تا 70 هزار دلار هم برسد.

هزینه مسکن، غذا و…

به علاوه هزینه مسکن، غذا و سایر هزینه های زندگی به وضعیت و نیازهای شما بستگی دارد. اما می توان گفت که 15000 دلار کانادا در سال کفایت می کند‌.

هزینه تحصیل داروسازی در کانادا

بهترین دانشگاه داروسازی کانادا

کانادا منشا دانشکده های داروسازی معتبر است که دوره های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی را به افرادی ارائه می دهد که به این علم علاقه دارند. با کلاس ها و تحقیقات گسترده، داروسازان مشتاق و پزشکان راه های توسعه و نوآوری را یاد می گیرند.

برخی از معتبرترین و برترین دانشگاه های داروسازی در کانادا شامل موارد زیر است:

دانشگاه واترلو

دانشکده داروسازی دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه های معتبر در این زمینه است. این دانشگاه یک برنامه آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می دهد که آن ها را  به افرادی با تجربه و داروسازان ماهر تبدیل می کند. همچنین به آن ها دید جامع در زمینه مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.

دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید شرایط لازم برای تسلط به زبان انگلیسی را داشته باشند. این دانشگاه به دانشجویان فرصت می دهد تا از طریق انجمن دانشجویان داروسازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

این یک دانشگاه عمومی بزرگ در کانادا است که به دلیل دوره های مربوط به داروسازی مشهور است. در این دانشگاه، کارشناسی ارشد داروسازی توسط مرکز علوم بهداشتی وابسته به مرکز بهداشت و توانبخشی کودکان ارائه می شود.

این دانشگاه آموزش را در زمینه های زیر ارائه می دهد:

  • شیمی دارویی و طراحی دارو و کشف مولکول های جدید با خواص ضد سرطانی یا ضد عفونی.
  • فارماکولوژی
  • فارماکوکینتیک
  • و فارماکوپیدمیولوژی

شرایط پذیرش در این دانشگاه شامل حداقل نمره 75 درصد در مقطع کارشناسی همراه با نمرات خوب TOEFL است.

دانشگاه تورنتو

دانشکده داروسازی لزلی دان در دانشگاه تورنتو بزرگترین دانشکده داروسازی در کانادا است. این مرکز سابقه ای 140 ساله در آموزش و پرورش داروسازان مشتاق دارد. دانشگاه تورنتو سالانه از 240 دانشجو برای دوره کارشناسی استقبال می کند و از 137 دانشجوی کارشناسی ارشد نیز ثبت نام به عمل می آورد.

در این دانشگاه تجهیزات پیشرفته و برنامه های ابتکاری وجود دارد که دانشجویان را قادر می سازد تا داروسازان حرفه ای شوند. دوره های مختلف در این دانشگاه شامل لیسانس علوم داروسازی، متخصص شیمی دارویی، دکتر داروسازی و… است.

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی برتر است که دوره کارشناسی ارشد داروسازی را ارائه می دهد. این دوره یک برنامه تمام وقت مبتنی بر پایان نامه است و حداقل 2 سال طول می کشد.

دانشگاه دالهوسی

این دانشگاه قدیمی ترین و برترین موسسه تحقیقاتی کانادا است که به دلیل آموزش های عملی مبتنی بر آموزش شناخته می شود. این دانشگاه دوره داروسازی را با بازه زمانی معمولی 2 سال ارائه می دهد.

کارشناسی ارشد فارماکولوژی بر اساس پایان نامه است و تحقیقات بر روی سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و ماهیچه ها، بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون، صرع و سوء مصرف مواد متمرکز است. کمک های مالی برای دانشجویان این دانشگاه به صورت بورسیه تحصیلی در دسترس است.

درآمد رشته داروسازی در کانادا چقدر است؟

متوسط ​​درآمد رشته داروسازی در کانادا 35،100 دلار در سال یا 18 دلار در ساعت است. البته میزان درآمد شما به تجربه، مهارت، استان محل کار و… بستگی دارد. مثلا سطح ابتدایی درآمد داروسازان از 29،364 دلار در سال شروع می شود. در حالی که اکثر داروسازان با تجربه تا میانگین 63،410 دلار در سال درآمد دارند.

درآمد رشته داروسازی در کانادا چقدر است؟

سخن آخر

اگر قصد دارید تا شما هم یکی از دانشجویان داروسازی کشور کانادا باشید و آینده درخشانی را برای خودتان رقم بزنید، توصیه می کنیم با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی کنند.

سوالات متداول:

چرا کانادا را برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنیم؟

کانادا به دلیل امکانات آموزشی فراوان، زندگی با کیفیت و مقرون به صرفه، طبیعت بی نظیر و زیبا، دانشگاه های معتبر و… مقصد مناسبی برای دانشجویان داروسازی است.

درآمد رشته داروسازی در کانادا چقدر است؟

متوسط ​​درآمد رشته داروسازی در کانادا 35،100 دلار در سال یا 18 دلار در ساعت است. البته میزان درآمد شما به تجربه، مهارت، استان محل کار و… بستگی دارد.

آیا مدرک داروسازی ایران در کانادا معتبر است؟

بله به شرطی که تائیدیه های لازم را در این کشور کسب کنید و آزمونهای مربوطه را با موفقیت پشت سر بگذارید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”چرا کانادا را برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنیم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”کانادا به دلیل امکانات آموزشی فراوان، زندگی با کیفیت و مقرون به صرفه، طبیعت بی نظیر و زیبا، دانشگاه های معتبر و… مقصد مناسبی برای دانشجویان داروسازی است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”درآمد رشته داروسازی در کانادا چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”متوسط ​​درآمد رشته داروسازی در کانادا 35،100 دلار در سال یا 18 دلار در ساعت است. البته میزان درآمد شما به تجربه، مهارت، استان محل کار و… بستگی دارد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا مدرک داروسازی ایران در کانادا معتبر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بله به شرطی که تائیدیه های لازم را در این کشور کسب کنید و آزمونهای مربوطه را با موفقیت پشت سر بگذارید.”}}]}

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره