تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

ازدواج با خانم مطلقه چه مزایا و معایبی از نظر روانشناسی دارد؟

ازدواج با خانم مطلقه چه مزایا و معایبی از نظر روانشناسی دارد؟

امروزه با افزایش آمار طلاق، بر تعداد افرادی که از همسران خود جدا شده اند افزوده می شود. بدیهی است که در پی این مسائل بحث ازدواج با افراد مطلقه نیز مطرح می شود.

طلاق یک پدیده اجتماعی است و مانند گذشته تابو نیست و فردی که از همسر خود جدا شده، حق زندگی داشته و می تواند طعم داشتن یک زندگی سعادتمند را بچشد. بنابراین بقیه نیز باید این مسائل را درک کنند و از قضاوت های نادرست بپرهیزند.

ممکن است یک پسر مجرد، خانمی را به عنوان شریک زندگی در نظر گرفته باشد، ولی پس از اطلاع از مطلقه بودن او دچار تردید شود. بنابراین باید ابعاد این مسئله روشن شود تا فرد بتواند به درستی تصمیم بگیرد.

در ادامه به این موضوع می پردازیم که ازدواج با خانم مطلقه از لحاظ روانشناسی چه معایب و مزایایی دارد. پس لطفا با مرکز مشاوره هم اندیشان همراه باشید.

مزایای ازدواج با خانم مطلقه چیست؟

از لحاظ سن و سال ممکن است یک خانم مطلقه سن کمتری نسبت به یک دختر مجرد داشته باشد؛ اما تجربه یک زندگی ناموفق باعث می شود او در بسیاری از موارد حساب شده تر عمل کند.

توصیه ما برای شما عزیزان قبل از هر تصمیمی استفاده از مشاوره ازدواج و یا مشاوره طلاق است که تاثیر بسیاری در جلوگیری از اتفاقات ناخواسته بعد ازدواج دارد.

برخی از مزایای ازدواج با خانم مطلقه از دید افراد مجرد، عبارتند از:

  • مدیریت بهتر زندگی

در اکثر مواقع یک خانم مطلقه در مورد مسائل مربوط به اداره خانه مدیریت بهتری دارد. این افراد درک درست تری نسبت به مسئولیت های پس از ازدواج دارند و نسبت به دختران مجرد باتجربه تر هستند.

  • واقع بینی

معمولا خانم مطلقه نسبت به یک دختر مجرد واقع بین تر است و مراسمات و تشریفات ازدواج را آسان می گیرد. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که مردان دوست دارند با یک خانم مطلقه ازدواج کنند.

مزایای ازدواج با خانم مطلقه چیست؟

  • شرایط مالی بهتر

زنان مطلقه در بسیاری از موارد استقلال مالی بیشتری دارند و در امور شغلی خود بسیار منظم و منضبط هستند. این باعث می شود در امور و مشکلات مالی واقع بین تر عمل کنند. در بسیاری از موارد می توانند در کنار مرد خود، زندگی مرفهی بسازند.

طلاق و اتمام عاقلانه یک زندگی، به زن این شجاعت و جسارت را می دهد که در فکر استقلال مالی باشد و برای آینده مالی خود تصمیم های محکمی بگیرد. بسیاری از این زنان پس از طلاق یک کارآفرین می شوند و کسب و کار خود را راه می اندازند.

  • درک نسبتا درستی از دنیای مردان دارند

یک خانم مطلقه نسبت به دختر مجرد بهتر از دنیای مردان آگاهی دارد و به خصوصیات بد و خوب یک مرد آشنا است و چون تجربه یک زندگی قبلی را دارد، پس بهتر از یک دختر مجرد می تواند این مسائل را درک کند و نسبت به آنها واکنش نشان دهد.

  • از چیزهای کوچک لذت می برد

فردی که یک زندگی اشتباه را پایان داده و پروسه طلاق را به پایان رسانده، قدر زندگی و خوشی هایش را می داند و از خوشی های کوچک استقبال می کند. بسیاری از اشتباهات را نادیده می گیرد و به سادگی حس خوب خود را خراب نمی کند.

  • درست می جنگد

یک زن باتجربه درست می جنگد؛ او برای هر چیزی گریه نمی کند و در هر شرایطی ناله نمی کند. او نظاره می کند، می شنود و اگر نیاز بود با جملات درستی صحبت می کند، در حالیکه معمولا یک زن در ازدواج اول خود این قدر بخشنده نیست.

  • شجاعت لازم را دارد

زنی که شجاعت بیرون آمدن از یک زندگی پر دردسر را داشته، در بقیه موارد نیز این شجاعت را به خرج می دهد. یک زن شجاع یک همراه خوب برای هر مردی است.

  • می توانید روی همراهی او حساب کنید

یک خانم مطلقه خودساخته تر است. کسی که توانسته خود را از شرایط بد نجات دهد، می داند چگونه با شرایط سخت برخورد کند. این فرد می تواند همراه خوبی باشد و مرد زندگیش می تواند روی همراهی او حساب کند.

معایب ازدواج با خانم مطلقه

معایب ازدواج با خانم مطلقه

ازدواج با بانوان مطلقه می تواند به لحاظ روانشناسی مشکلاتی داشته باشد. هر چند که ممکن است این موارد در همه صدق نکند، اما دانستن آن خالی از لطف نیست. پس بهتر است آن روی سکه را هم در نظر بگیرید.

در ادامه به برخی از این معایب می پردازیم، تا اگر قصد ازدواج دارید، با دانستن این موارد تصمیم بگیرید.

1- زخم های روحی التیام نیافته

ممکن است این فرد زخم های روحی التیام نیافته ای داشته باشد که باعث شکست او در زندگی قبلی وی شده باشد. از این رو می تواند مسائلی را با خود حمل کند، که در جریان زندگی به شکل ناخوشایندی بروز یابد.

ممکن است هنوز این مسائل را با خود حل نکرده باشد و آن را وارد زندگی جدید خود کند. گذشته از آن زنی که تجربه طلاق دارد، گذشته عاطفی سختی را داشته است که این فرد را به لحاظ عاطفی آسیب پذیر کرده است.

قبل از تصمیم به ازدواج این مورد را در نظر بگیرید که آیا می توانید به او حس اعتماد دوباره را ببخشید؟ یا می توانید او را خوشبخت کنید؟ آیا می توانید در کنار چنین فردی احساس خوشبختی و راحتی داشته باشید؟

2- ممکن است خانم مطلقه فرزند داشته باشد

داشتن فرزند می تواند در بسیاری از موارد تصمیم گیری را برای فرد مقابل سخت کند، چرا که شما باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا من آنقدر فداکاری دارم که مسئولیت فرزند فرد دیگری را بر عهده بگیرم و برای او پدری کنم؟
  • رابطه من با او چگونه است؟ آیا می توانم با او وقت بگذرانم؟
  • آیا می توانم برای رشد او انرژی بگذارم و برنامه بچینم؟
  • آیا می توانم به خود بعنوان پدر این بچه نگاه کنم؟

در این مورد پای مسائل قانونی، احساسی و اقتصادی نیز به میان می آید و شما باید برنامه ای برای آنها داشته باشید.

3- پیش فرض های منفی

ازدواج اشتباه ممکن است تاثیرات بدی بر روی افراد بگذارد. در برخی موارد یک خانم مطلقه ممکن است روحیه حساسی پیدا کند و بخواهد با افرادی با اخلاق خاص و متفاوت وقت بگذراند.

به دلیل سختی زندگی ممکن است قضاوت گر شده باشد و در این صورت باید این احتمالات را بدهید که زیاد قضاوت خواهید شد یا در جایگاه تبعیض قرار خواهید گرفت.

4- رفتارهای تملک طلبانه

برخی از این زنان ممکن است نسبت به شریک زندگی خود احساس تملک داشته باشند، که این ممکن است در دراز مدت برای شما قابل تحمل نباشد.

در زنانی که قبلا ازدواج کرده اند، شاید این رفتار جزئی از شخصیت آن ها شده باشد. این طرز فکر می تواند برای بسیاری مشکل ایجاد کند.

شاید شما گزینه ای کوتاه مدت برای او باشید

5- شاید شما گزینه ای کوتاه مدت برای او باشید

ممکن است برای فردی که تجربه طلاق دارد، آشنایی با فرد جدید، یک فرصت باشد تا از خاطرات تلخ گذشته فرار کند. اما باید این نکته بر شما معلوم شود که هدف او از ازدواج با شما چیست؟

اگر شما به دنبال ازدواج دائم هستید، ولی طرف مقابل این را نخواهد، ممکن است این مسئله شما را ناراحت کرده و مشکلاتی را به بار بیاورد.

6- شاید هیچ وقت برای او بهترین نباشید

فردی که تجربه یک زندگی ناموفق را داشته، ممکن است فکر کند هیچ وقت فرد مورد علاقه اش را پیدا نمی کند یا شاید هنوز نتوانسته شریک زندگی قبلی خود را فراموش کند.

بنابراین ممکن است شما را برای فراموشی فرد قبلی بخواهد و به دنبال شانه ای برای گریه هایش باشد یا شاید فکر کند که مجبور است با شما سازش کند تا زندگی جدیدی داشته باشد.

7- پشیمانی و بازگشت به زندگی قبلی

ممکن است همسر اول این خانم پشیمان شود و به هر دری بزند تا به زندگی او برگردد و آن خانم به دلیل خاطراتی که با همسر قبلی خود داشته، بخواهد به زندگی قبلی خود برگردد. این موضوع می تواند زندگی جدید را تهدید کند.

برای ازدواج با خانم مطلقه چه مواردی را در نظر داشته باشید؟

برای ازدواج با خانم مطلقه باید چه مواردی را در نظر داشته باشید؟

برای هر ازدواجی مجموعه ای از بلوغ ها لازم است. از بلوغ عاطفی و اقتصادی گرفته تا بلوغ اجتماعی، بنابراین قبل از هر تصمیمی باید به خودشناسی برسید و برای ازدواج برنامه داشته باشید.

از دیگر مواردی که باید مدنظر باشد موارد زیر است:

  • دلسوزی نباید انگیزه ازدواج شما باشد

دلسوزی به عنوان انگیزه اولیه ازدواج، معیار بسیار اشتباهی است. این حس هیچ کمکی به شما نمی کند، بلکه ممکن است در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی شود. این حس به مرور عوض می شود و شما را خسته می کند.

  • معیارهای خود را مشخص کنید

هدف خود از ازدواج و معیارهایی که برای شریک زندگی خود در نظر گرفته اید را مشخص کنید و مطابق آن برای ازدواج خود تصمیم بگیرید. هرگز در تصمیم به ازدواج عجله نکنید. به طرف مقابل نیز این فرصت را بدهید که با چشمانی باز جوانب مسئله را بسنجد.

  • رضایت خانواده تان را بدست آورید

خانواده شما باید پذیرای همسرتان باشد و این برای او بسیار مهم است. اگر این پذیرش اتفاق نیفتد، ممکن است مشکلات زیادی را متحمل شوید. بنابراین قبل از هر چیزی، باید خانواده را قانع کنید.

  • ازدواج اول او را مدام به او یادآوری نکنید

او را زیر ذره بین نبرید و از رفتارهای او را با پیش فرض منفی نگاه نکنید. نگذارید به او احساس گناه دست بدهد. هرگز نباید در دعواهایتان ازدواج اول همسرتان را یادآوری کرده و باعث تحقیر او شوید. این را بدانید که یادآوری ازدواج اول و تحقیر او یک خط قرمز بزرگ است که باید در هر حالی به یاد داشته باشید.

  • علت طلاق او را بپرسید

به عنوان کسی که می خواهید با او زندگی کنید باید بدانید چرا از همسر قبلی خود جدا شده است. این حق شما است که با شفافیت رابطه را شروع کنید. اما این را بدانید که باید یک بار برای همیشه و با نهایت ادب و به دور از قضاوت گری این را بپرسید.

می توانید برای این که به او اطمینان کنید به این موضوع توجه کنید که آیا حرف و عمل او همخوانی دارد یا نه. اگر در مورد همسر سابق خود طوری صحبت کرد که گویا او مقصر است، باید به مسئولیت پذیری او شک کنید.

ازدواج با خانم مطلقه درست است یا نه؟

ازدواج با خانم مطلقه درست است یا نه؟

همان طور که ازدواج با یک مرد طلاق گرفته، بدون اشکال است، ازدواج با خانم مطلقه نیز بدون اشکال است. اما چنین ازدواجی را باید با احتیاط انجام داد، چرا که ممکن است که در دیدگاه ها، سطح توقعات و تجارب متفاوت باشد و این دو سبب ایجاد مشکل شود.

هر گونه عجله ممکن است باعث شکست دوباره و بار روانی مضاعف به طرفین شود. اگر قصد ازدواج با یک خانم مطلقه را دارید، به او و خودتان فرصتی را برای شناخت و تصمیم درست بدهید.

سخن آخر

با افزایش آمار طلاق، میزان ازدواج با افراد مطلقه افزایش پیدا کرده است. ازدواج با خانم مطلقه می تواند پیچیده و حساس باشد و برخی مشکلات خاص خودش را داشته باشد.

فردی که خود مجرد است، هنگامی که انتخاب می کند با یک خانم مطلقه ازدواج کند، ممکن است متوجه برخی از حساسیت های این موضوع شود که ما در این مقاله سعی کردیم به آنها بپردازیم.

البته این را به یاد داشته باشید، الزاما هر کس که تجربه طلاق دارد، فرد مشکل داری نیست. چه بسا فردی که یک بار طلاق گرفته بتواند زندگی موفق تری را تشکیل بدهد.

اگر قصد ازدواج دارید و فرد موردنظرتان تجربه یک زندگی ناموفق را دارد، بهتر است قبل از آن با یک مشاور مشورت کنید. یک مشاور خوب تمام ابعاد را در نظر می گیرد و به شما در ساختن یک زندگی موفق کمک می کند.

در طی پروسه مشاوره، مشاور شما را از آسیب های احتمالی باخبر کرده و راه درست را به شما نشان می دهد. شما می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و با مشاوران خبره این مرکز مشورت کنید تا تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نکات مثبت در ازدواج با خانم مطلقه چیست؟

مدیریت بهتر، آسان گیری در رسم و مراسم ازدواج، شجاعت، درک بالا از دنیای مردان، درست جنگیدن و واقع بینی در بسیاری از مواقع از نکات مثبت این ازدواج است.

نکات منفی در ازدواج با خانم مطلقه چیست؟

زخم های روحی التیام نیافته، رفتار تملک طلبانه، پیش فرض های منفی و نگاه منفی خانواده ها می تواند از نکات منفی احتمالی باشد.

داشتن فرزند چه چالشی را می تواند برای ازدواج با خانم مطلقه باشد؟

داشتن فرزند مسئولیت های ازدواج با یک خانم مطلقه را دوچندان می کند. مسائل قانونی و اقتصادی و احساسی نیز می تواند در این باره مطرح شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره