تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

بی میلی جنسی در مردان + دلایل و نحوه درمان آن

بی میلی جنسی در مردان + دلایل و نحوه درمان آن

مردان بسیاری با کاهش میل جنسی مواجه میشوند، اما تعداد کمی از آنها این مشکل را به زبان می‌آورند، تصور عموم بر این است که بی میلی جنسی و تمایل نداشتن به انجام رابطه تنها در بانوان اتفاق می افتد و آقایان همواره به انجام رابطه تمایل دارند.

اما باید بدانید که آقایان نیز دچار سرد مزاجی  میشوند، عدم اشتیاق به رابطه جنسی در مردان می تواند موقتی و در اثر مشکلات روحی و جسمی ایجاد شده باشد و یا می تواند طولانی مدت و به نوعی دائمی باشد که در ادامه این مقاله به بررسی بی میلی جنسی در مردان میپردازیم و دلایل سرد مزاجی مردان را به همراه نحوه درمان آن با توضیحات کامل ارائه خواهیم کرد.

بی میلی جنسی در مردان

میل جنسی در مردان به یکباره کاهش نمی‌یابد و مانند سرماخوردگی نیست که صبح با عطسه و سر درد از خواب بلند شوند. کم شدن میل جنسی فرآیندی تدریجی است.

هر چند نمیتوان زمان دقیقی را برای کاهش میل جنسی تعیین کرد، تناوب فعالیت جنسی بهترین شاخص برای تعیین میل جنسی نیست، چرا که ممکن است مردی علی‌رغم داشتن میل به برقراری رابطه مدت‌ها نتواند با جنس مخالف نزدیکی داشته باشد.

اما اگر یک مرد متاهل کمتر از معمول، یعنی کمتر از یک  بار در هفته، رابطه جنسی داشته باشد، بهتر است به بررسی وضعیت زندگی جنسی خود بپردازد و از خود سوال کند که آیا از وضعیت موجود راضی است یا خیر.

بی میلی جنسی در مردان

محققان به مردانی که دچار بی‌میلی جنسی شده اند توصیه می‌کنند که به محض احساس نارضایتی و کاهش میل جنسی سریعا این حس ناخوشایند را در نطفه خفه کنند و اجازه ندهند سایه آن بر صمیمیت روابط‌شان سایه بیفکند.

برای تشخیص دادن بی‌میلی جنسی و آشنایی یا نشانه‌های هشداردهنده بروز این مشکل مخرب را بررسی کنید که آیا نشانه‌های زیر درباره شما صادق است یا خیر:

  • هنگام نزدیکی احساس ارتباط و یا یکی بودن را در شما ایجاد نمیشود.
  • همیشه یکی از زوجین آغازکننده رابطه است و دیگری تمایلی به مقاربت ندارد.
  • دیگر میلی به رابطه جنسی ندارید.
  • نوازش تنها در اتاق خواب رخ می‌دهد.
  • مقاربت را بدون احساس و از سر وظیفه مانند یک ربات انجام میدهید.
  • هیچ وقت تصورات شهوانی درباره همسر خود ندارید.
  • کمتر از یک یا دو بار در ماه نزدیکی دارید.

اگر موارد بالا درباره شما صدق میکند، فرآیند کاهش میل جنسی در شما شروع شده است. نخستین گام برای یافتن راه‌حل مناسب تعیین علت کم شدن شهوت است، که در ادامه به آن میپردازیم.

دلایل بروز بی میلی جنسی در مردان

کاهش میل جنسی ممکن است منشأ جسمی یا روحی داشته باشد، البته گاهی هر دو عامل در کم شدن حس جنسی دخیل است. کاهش تستوسترون، مصرف داروهای تجویزی، افراط یا تفریط در ورزش کردن و مصرف الکل یا مواد مخدر از مشکلات جسمی هستند که به بی‌میلی جنسی در مردان منجر میشوند.

استرس، افسردگی و مشکلات زناشویی نیز از عوامل‌ روحی اس که میتواند سبب بروز بی میل جنسی شوند.

از آنجایی که یک عامل مشخص برای کاهش میل جنسی وجود ندارد، در صورت نگرانی از این موضوع باید با متخصص مشورت کرد تا علت اصلی کاهش میل جنسی در شما را مشخص شود.

دلایل بروز بی میلی جنسی در مردان

از دیگر دلایل کاهش میل جنسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلال نعوظ در مردان: ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ با کاهش میل جنسی تفاوت دارد، اما اگر یک مورد از آنها ایجاد شود، دیر یا زود مشکل دوم نیز شما را گریبان‌گیر خواهد کرد.
  • اضطراب از عملکرد: از این نظر آقایان با دو مشکل مواجه می‌شوند: اضطراب از رضایت‌بخش بودن عملکرد و سریع رسیدن به اوج لذت جنسی؛ طبق تحقیقات انجام گرفته از هر سه مرد یک نفر از مشکل انزال زودرس رنج مییرد، حال آن که از هر پنج مرد یک نفر از رضایت‌بخش بودن عملکرد خود نگران است، البته اضطراب به همین‌جا ختم نمی‌شود، بسیاری از مردان امروزی تصور میکنند که اگر همسرشان به ارگاسم نرسد، نتوانسته‌اند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. با این اوصاف تعجبی ندارد که مردان تحت فشارند و این فشار و اضطراب مداوم میتواند بی میلی جنسی بیانجامد.
  • داشتن بیماری: بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌های مزمن میل جنسی مردان را کاهش می‌دهد. بیماری‌های خطرناک مانند: بیماری سرطان هر گونه تصورات شهوانی و حس تحریک را سرکوب میکند. بیماری‌های عروقی، فشار خون بالا و دیابت جریان خون را در بدن، از جمله در اندام تناسلی، کاهش میدهد و به این ترتیب تاثیر مخربی بر میل جنسی به جا می‌گذارد. بیماری هایی مانند اختلال‌های تیروئید و تومور غده هیپوفیز نیز میتوانند منجر به کاهش میل جنسی شوند.
  • کیفیت روابط زناشویی: مشکلات مربوط به مقاربت گاهی، اما نه همیشه، بازتابی از دیگر مشکلات مربوط به زندگی زناشویی است که باید برای رفع آنها اقدام شود. در این شرایط معمولا عصبانیت و ناامیدی فضای رابطه شما را تیره و تار میکند، مردان نیز مانند بانوان گاهی با رفتارهای خودنمایانه یا بالعکس با بی‌توجهی و بی‌میلی به نزدیکی، نارضایتی خود را از روابط زناشویی منعکس می‌کنند.
  • تماشای پورنوگرافی: بسیاری از مردم فکر میکنند که پورنوگرافی، رابطه جنسی را بین زوجین افزایش میدهد، این باور کاملا اشتباه است، پورنوگرافی بیش از هر مورد دیگری میتواند موجب بی میلی جنسی آقایان در رابطه شود و صدمات زیادی را به زندگی مشترک وارد کند.
  • افسردگی : افسردگی در مردان اغلب عصبانیت و گوشه گیری است، بی میل جنسی یکی از عوارض افسردگی در مردان است.

درمان بی میلی جنسی در مردان

درمان‌های زیر با توجه به دلایل بی ‌میلی جنسی انجام میشود:

  • سبک زندگی سالم‌تر: بهبود رژیم غذایی، ورزش منظم، خواب کافی، کاهش مصرف مشروبات الکلی و کاهش استرس در درمان بی میلی جنسی موثر است.
  • تغییر داروهایی که مصرف میکنید: داروهای کاهش دهنده میل جنسی را با نظر پزشک متخصص تعویض کنید.
  • درمان جایگزنی تستوسترون
  • مشاوره

درمان بی میلی جنسی در مردان

مشاوران روابط زناشویی (سکس تراپیست) نقش مهمی در درمان کاهش میل جنسی دارند، بنابراین خجالت های خود را کنار بگذارید و از ایشان راهنمایی بخواهید، از مشاور یا پزشک معالج خود بخواهید تا احتمال ابتلا به بیماری‌های موثر بر بی میل جنسی را بررسی کند.

اگر داروهایی مانند داوری ضدافسردگی مصرف می‌کنید که کاهش میل جنسی یکی از عوارض جانبی آنها است، از پزشک بخواهید آنها را جایگزین کند.

در پایان

بی میلی جنسی در مردان میتواند به صورت های مختلف و دلایل متفاوت اتفاق بیفتد درمان بی میلی جنسی مردان بر اساس علت آن، متفاوت میباشد، یک مشاور و درمانگر جنسی میتواند روش های مختلفی را برای درمان بی میلی جنسی مردان ، به شما بیاموزد.

به همین دلیل ما به شما مرکز مشاوره هم اندیشان را پیشنهاد می‌کنیم که متشکل از مجرب‌ترین مشاوران در همه زمینه ها میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191023933 تماس بگیرید.

سوالات متداول

علت بی میلی جنسی در مردان چیست؟

بی میلی جنسی در مردان میتواند علت های مختلفی داشته باشد مانند: مشکلات جسمی یا روحی، افسردگی، داشتن بیماری و… که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است.

آیا بی میلی جنسی مردان قابل درمان است؟

بله، درمان های مختلفی برای مشکل بی میلی جنسی در آقایان وجود دارد که در این مقاله به شرح جزئیات آن پرداخته ایم.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره