تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

شرایط تحصیل پرستاری در کانادا (همه چیز در مورد رشته پرستاری)

شرایط تحصیل پرستاری در کانادا (همه چیز در مورد رشته پرستاری)

کانادا که مرکز بسیاری از دانشگاه های برتر جهان است، به عنوان محبوب ترین مقصد تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود. وقتی صحبت از تحصیل پرستاری در خارج از کشور می شود، دانشکده های پزشکی در کانادا با دوره های با کیفیت بالا حرف اول را می زنند.

این دانشگاه ها دانشجویان را با دانش و مهارت های لازم برای تبدیل شدن به بخشی از ستون فقرات صنعت پزشکی جهانی مجهز می کنند.

اگر شما هم به تحصیل پرستاری در کانادا، علاقه دارید، باید قبل از هر اقدامی، اطلاعات جامعی راجع به شرایط و نحوه پذیرش در رشته پرستاری در کانادا کسب کنید.

ما در این مقاله سعی میکنیم هر آنچه که برای تحصیل پرستاری در کانادا لازم دارید در اختیارتان قرار دهیم؛ پس همراه ما باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

چرا تحصیل پرستاری در کانادا

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا تحصیل در کانادا آن هم در رشته ای مثل پرستاری کار درستی است؟ باید بدانید که کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پرستاری است.

دوره های پرستاری در کانادا، بر تجهیز دانشجویان با تجربه عملی در درمان بیماری ها، شناسایی داروهای پیشگیرانه، درمان بیماری های مختلف و موارد دیگر تاکید می کند.

دانشگاه های پزشکی و دانشکده های پرستاری در کانادا نیز به دلیل تحقیق و توسعه مشهور هستند و با سازمان های بین المللی بهداشتی از سراسر جهان همکاری دارند.

پرستاری همچنین پر مخاطب ترین حرفه در جهان معاصر است و دانشگاه های کانادا دارای بورسیه های تحصیلی زیادی هستند و از دانشجویان سراسر جهان استقبال می کنند.

علاوه بر این ها کانادا کشوری امن، زیبا و مقرون به صرفه است که می تواند تضمین کننده پیشرفت علمی و آرامش و رفاه در زندگی شما باشد.

چرا تحصیل پرستاری در کانادا

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا

  • اولین و اصلی ترین معیاری که برای تحصیل پرستاری در کانادا لازم است، اخذ مدرک دیپلم یا کارشناسی (BN یا BSc) است. برای قبولی در رشته پرستاری در کانادا پس از پایه دوازدهم انتظار می رود که دانش آموزان، دبیرستان را با حداقل معدل ​​C در زبان انگلیسی، ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و فیزیک به پایان برسانند.

بسیاری از دانشگاه ها برای کسانی که این شرایط را ندارند، یک سال دوره پیش پرستاری را ارائه می دهند. پس اخذ نمرات بالا در دروس دبیرستان برای پذیرش پرستاری کانادا بسیار مهم است.

  • برای دوره های کارشناسی ارشد پرستاری در کانادا، داوطلب باید دارای مجوز پرستاری ثبت شده با مدرک کارشناسی چهار ساله پرستاری و سایر معیارهای لازم باشد. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه ها حداقل یک سال تجربه کار بالینی را درخواست می کنند. برای ادامه تحصیل پرستاری در کانادا در سطح دکترا، متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری یا معادل آن باشد.
  • در کنار این موارد، شما همچنین باید نمرات مهارت زبان IELTS / TOEFL / PTE و غیره را ارائه دهید.
  • علاوه بر این، برای دوره های دکتری پرستاری در کانادا، برخی از کالج ها یا دانشگاه های پرستاری ممکن است به نمرات GRE نیاز داشته باشند و برای مدرک کارشناسی، ممکن است مجبور شوید امتحان CASPer را پشت سر بگذارید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا

زیر گروه های رشته پرستاری

رشته پرستاری در کانادا، حرفه ای است که به طور کلی شامل 3 گروه است:

  • پرستار ثبت شده (RN)
  • پرستار عملی مجاز (LPN)
  • پرستار روانپزشکی (RPN).

عنوان «پرستار» فقط برای آن دسته از متخصصانی که دارای مجوز نهاد نظارتی پرستاری هستند، قابل استفاده است.

پرستار ثبت شده (RN)

متقاضیان پرستاری RN معمولاً یک دوره پرستاری چهار ساله را پس از دوره متوسطه تکمیل می کنند تا به عنوان یک پرستار شناخته شوند. این دوره شامل دروس تئوری و آموزش بالینی در پرستاری پزشکی و جراحی است.

این شامل مطالعه عمیق مفاهیمی مانند:پرستاری

  • علوم انسانی
  • نظریه پرستاری
  • علوم فیزیکی و بیولوژیکی
  • سلامت اولیه
  • اخلاق حرفه ای
  • علوم اجتماعی و رفتاری و… است.

این دوره، پرستار را برای مراقبت مستقیم و به عهده گرفتن نقش مراقبت از افراد، خانواده ها، گروه ها و جمعیت ها در محیط های مختلف آماده می کند.

پرستار عملی مجاز (LPN)

پرستاری LPN یک دوره در سطح دانشگاه است که معمولاً دو سال طول می کشد.

برنامه LPN های عمومی شامل تئوری پرستاری و آموزش بالینی در پرستاری پزشکی و جراحی است که باید مباحث زیر را مطالعه کنند:

  • علوم فیزیکی و بیولوژیکی
  • اخلاق حرفه ای
  • روانشناسی و…

پرستار روانپزشکی ثبت شده (RPN)

متقاضیان پرستاری RPN یک برنامه آموزش پرستاری روانی 2 تا 4 ساله را در کالج یا دانشگاه تکمیل می کنند. این برنامه شامل تئوری و آموزش بالینی در روانپزشکی و پرستاری عمومی است.

این دوره شامل مطالعه عمیق موارد زیر است:

  • علوم رفتاری و اجتماعی
  • علوم زیستی و فیزیکی
  • پرستاری عمومی
  • علوم انسانی
  • اخلاق حرفه ای

پرستاران RPN از مراجعه کنندگان با نیازهای پیچیده روانی، اجتماعی و جسمی مراقبت می کنند.

زیر گروه های رشته پرستاری

هزینه تحصیل پرستاری در کانادا

هزینه متوسط ​رشته پرستاری در کانادا برای دوره کارشناسی حدود 20 هزار دلار است.

اما میانگین هزینه ثبت نام تحصیل پرستاری در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه مورد نظر
  • استان محل سکونت
  • محل اقامت
  • حمل و نقل
  • تغذیه

و…

توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل بیشتری نسبت به دانشجویان کانادایی می پردازند.

دولت کانادا بودجه عمومی را در اختیار دانشگاه ها کانادا قرار داده است تا هزینه های آموزش برای بومیان کم تر شود.

هزینه تحصیل پرستاری در کانادا

دانشگاه های پرستاری در کانادا

بسیاری از  دانشگاه های کانادا نه تنها بسیار مقرون به صرفه هستند، بلکه برخی از جامع ترین دوره های پرستاری در جهان را ارائه می دهند.

لیست برخی از بهترین موسسات برای ادامه تحصیل پرستاری در کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا با همکاری و مشارکت دو موسسه دیگر به نام های Algonquin و La Cite Collegiale یک دوره 4 ساله را ارائه می دهد که میانگین هزینه ای که از دانشجویان پرستاری این دانشگاه دریافت می کند، رقمی بین 10 تا 16 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه مونت رویال

دانشگاه مونت رویال یک دانشگاه دولتی است که در کلگری، آلبرتا کانادا واقع شده است. متوسط ​​شهریه پرستاری کانادا برای این دانشگاه از سالانه 6500 دلار شروع می شود.

دانشگاه براندون

دانشگاه براندون یکی از ارزان ترین موسسات برای دانشجویان پرستاری است. دانشگاه براندون یک موسسه معتبر است که در شهر براندون، منیتوبا کانادا واقع شده است که بهترین شهر کانادا برای پرستاران است. تحصیل کارشناسی پرستاری در این موسسه متغیر است و چیزی حدود 7 تا 8 هزار دلار کانادا است. این دانشگاه یک برنامه چهار ساله با چندین چشم انداز بالینی برای دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا واقع در فردریکتون سنت جان، یکی دیگر از مراکزی است که مدرک کارشناسی چهار ساله پرستاری را ارائه می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه از سالانه از 12 تا 18 هزار دلار کانادا متغیر است. دانشجویان این دانشگاه از اولین سال تحصیلی خود زود وارد جنبه عملی رشته خود می شوند.

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا یک موسسه دارای کالج پرستاری است که در وینیپگ کانادا واقع شده است. هزینه تحصیل پرستاری با 13،700 دلار شروع می شود. این موسسه یک برنامه پرستاری جامع ارائه می دهد که مستلزم تمرینات فنی و بالینی است.

دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا واقع در شهر Regina، دانشگاهی است که برنامه پرستاری را با همکاری پلی تکنیک ساسکاچوان ارائه می دهد. هزینه تحصیل در این موسسه حدود 8،580 دلار است. یک دانشجوی پرستاری می تواند بین چهار شهر ساسکاچوان، رجینا، سوئیفت یا بتفورد یکی را برای تحصیل انتخاب کند. لازم به ذکر است که دوره پرستاری در این مرکز عمدتا بر کارهای عملی متمرکز است.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

این نیز یک دانشگاه نسبتاً ارزان برای دانشجویان پرستاری است. دانشگاه مموریال نیوفاندلند که در کرنر بروک کانادا واقع شده است، موسسه ای است که به دانشجویان پرستاری این امکان را می دهد که محل تحصیل خود را انتخاب کنند.

دانشگاه های پرستاری در کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

همانطور که مطرح شد، تحصیل در کانادا ممکن است برای شما بسیار هزینه بر باشد. اما راه های زیادی برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا وجود دارد. یک راه ساده کار کردن در حین تحصیل است. خواه شما دانشجوی رشته پرستاری باشید یا رشته مهندسی فرقی ندارد.

همواره شغل های پاره وقت و راحتی وجود دارد دارد که بتوانید با انجام آن ها بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنید. اما یک راه بهتر و مطمئن تر، اخذ بورسیه تحصیلی کانادا است.

بورسیه تحصیلی هزینه ای است که دانشگاه بر اساس صلاحیت، شایستگی، پیشرفت تحصیلی و… به دانشجویان بین المللی اعطا می کند.

توجه کنید که هر دانشگاه شرایط خاصی را برای اعطای بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد. شما تنها در صورتی قادر به اخذ بورسیه هستید که واجد این شرایط باشید.

درآمد پرستاری در کانادا چقدر است؟

درآمد بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، از جمله پرستاری، به صورت استانی یا منطقه ای تنظیم می شوند؛ یعنی باید بدانید که استاندارد های شرایط کار، ساعت کاری و حقوق به محل زندگی شما مرتبط است و قانون واحدی در این زمینه وجود ندارد.

بنابراین شما باید بدانید که حقوق دریافتی شما در انتاریو حقوق متفاوتی نسبت به حقوقی که در نیوبرانزویک است. همچنین شرایطی مثل نوع پرستاری، تجربه کاری و مدرک تحصیلی در تعیین میزان درآمد پرستاران در کانادا تاثیر دارد؛ اما به طور کلی در کانادا، پرستاران به طور متوسط ​​80 هزار دلار در سال یا 40 دلار در ساعت درآمد دارند. سطح پایه حقوق پرستاران در کانادا از حدود چهل هزار دلار در سال شروع می شود و دانشجویان از 20 تا 30 دلار در ساعت درآمد دارند.

پرستاران باتجربه حدود 95 هزار دلار در سال درآمد دارند، حتی با تجربه ترین پرستاران در کانادا می توانند سالانه 100،000 دلار یا بیشتر درآمد داشته باشند.

درآمد پرستاری در کانادا چقدر است؟

سخن آخر

ما اطلاعات لازم در زمینه تحصیل در رشته پرستاری کانادا را در اختیار شما قرار دادیم. کانادا یکی از کشورهایی است که پرستاران از درآمد خوبی برخوردار هستند و مهاجر پذیرترین کشور برای پرستاران است.

اگر شما هم قصد دارید تا با کمک تحصیل در رشته پرستاری به کانادا مهاجرت کنید، به خوبی شرایط را ارزیابی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

تحصیل در رشته پرستاری در کانادا چند سال طول می کشد؟

مدت زمان تحصیل در کانادا با توجه به دانشگاه و نوع دوره پرستاری شما متفاوت است. اما به طور معمول کارشناسی پرستاری در کانادا چهار سال طول می کشد.

درآمد  پرستاری در کانادا چقدر است؟

پرستاران به طور متوسط ​​80 هزار دلار در سال یا 40 دلار در ساعت درآمد دارند. سطح پایه حقوق پرستاران در کانادا از حدود چهل هزار دلار در سال شروع می شود و دانشجویان از 20 تا 30 دلار در ساعت درآمد دارند.

شهریه پرستاری کانادا چقدر است؟

شهریه تحصیل پرستاری در کانادا ممکن است چیزی حدود 5 تا 20 هزار دلار باشد که دانشگاه ها تعیین کننده این مبلغ هستند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره