تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

هزینه‌ های زندگی و هزینه تحصیل در کانادا برای تمامی مقاطع

هزینه‌های زندگی و هزینه تحصیل در کانادا برای تمامی مقاطع

کانادا که مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است، آموزش با کیفیت بالا را در همه مقاطع ارائه می دهد. همچنین فرصتی برای اشتغال و ماندن در این کشور پس از فارغ التحصیلی را ارائه می دهد.

با این وجود هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان کمتر است؛ اما باید این را هم در نظر داشت که هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در جهان هنوز نسبتاً بالا است.

در این مقاله، ما هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، هزینه های ویزای دانشجویی و به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را بررسی می کنیم.

اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید، توصیه می کنیم ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و اطلاعات جامع در مورد هزینه های تحصیل در کانادا را به دست بیاورید و بعد تصمیم قطعی خودتان را بگیرید؛ چرا که هزینه های زندگی در  یک کشور فاکتور مهمی برای انتخاب مقصد مهاجرت است؛ پس همراه ما باشید و این مقاله را از دست ندهید.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس چقدر است؟

دانشگاه های کانادا مجازند شهریه و هزینه تحصیل خود را برای دانشجویان تعیین کنند. بنابراین، بسته به موسسه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، هزینه تحصیل در کانادا برای شما متفاوت خواهد بود.

نکته مهم دیگری که درباره هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود دارد این است که با توجه به مقطع، رشته تحصیلی و شهر و استانی که دانشگاه در آن واقع شده است، میزان شهریه و هزینه های زندگی برای یک دانشجو متفاوت است.

در گزارش های اخیر آمده است که شهریه برای دانشجویان بین المللی که به دنبال شروع دوره تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، سالانه حدود 6.3 درصد افزایش پیدا می کند.

همچنین گزینه های پشتیبانی مالی برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. به عنوان مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا بیش از 15 میلیون دلار آمریکا به دانشجویان بین المللی کمک مالی می کند.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس چقدر است؟

متوسط ​هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، برای یک دانشجوی بین المللی سالانه حدود 20000 دلار آمریکا تخمین زده می شود، که به طور کلی شامل 60،000 دلار آمریکا برای یک دوره سه ساله و 80،000 دلار برای چهار سال تحصیل است.

اگر به دنبال تحصیل در رشته های هنر یا علوم انسانی، مانند جغرافیا، فلسفه یا علوم اجتماعی هستید، احتمالاً هزینه تحصیل کمتری خواهید داشت. دوره های تجارت نیز به طور کلی با میانگین ملی مطابقت دارد و هزینه آن نزدیک به 20000 دلار در سال است.

تحصیل در رشته های لیسانس علوم پزشکی یا مهندسی، گران ترین شهریه را دارند. هزینه این دوره ها تقریباً 30،000 دلار در سال تخمین زده می شود. دوره های پزشکی چهار سال طول می کشد، به این معنی که در کل 120،000 دلار شهریه برای اخذ مدرک لازم است. این چیزی است که باید قبل از انتخاب رشته و محل تحصیل به دقت مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:  تحصیل در کدام کشورها بهتر است و هزینه کمتری دارد؟


هزینه های دانشگاه های مختلف برای دانشجویان مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی برای دانشجویان در برخی از دانشگاه ها به ترتیب زیر است:

دانشگاه تورنتو

هزینه های تحصیل در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی اغلب برابر یا بیشتر از هزینه تحصیل در ایالات متحده است. به عنوان مثال هزینه تحصیل در رشته مهندسی برای یک دانشجوی بین المللی 41،000 دلار آمریکا و هزینه لیسانس پرستاری 38،900 دلار آمریکا بود.

هزینه های دانشگاه های مختلف برای دانشجویان مقطع کارشناسی(دانشگاه تورنتو)

دانشگاه بریتیش کلمبیا

شهریه دانشجویان بین المللی در سال دانشگاه بریتیش کلمبیا بین 28،600 دلار آمریکا تا 37،400 دلار متغیر است. ارزان ترین شهریه 28600 دلار آمریکا برای دوره های هنر، هنرهای زیبا، رسانه و مددکاری اجتماعی است.

هزینه های دانشگاه های مختلف برای دانشجویان مقطع کارشناسی(دانشگاه بریتیش کلمبیا)

دانشگاه براندون

این دانشگاه دارای یکی از ارزان ترین شهریه ها برای دانشجویان بین المللی است که میزان آن به طور متوسط ​​6،800 دلار آمریکا در سال است.

هزینه های دانشگاه های مختلف برای دانشجویان مقطع کارشناسی(دانشگاه براندون)

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور کلی کمتر از شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا است. اما همانطور که گفتیم در مورد تحصیلات کارشناسی، به موسسه ای که در آن تحصیل می کنید و دوره ای که در آن ثبت نام کرده اید بستگی دارد.

متوسط ​​شهریه تحصیل برای تحصیلات تکمیلی تقریباً 12،500 دلار در سال است. با این حال، دانشگاه بریتیش کلمبیا، هزینه های ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی را به طور متوسط ​​2-5 درصد در هر سال تحصیل افزایش می دهد شهریه اکثر رشته های کارشناسی ارشد تقریباً 23000 دلار آمریکا است.

با این حال، اگر به دنبال تحصیل در رشته MBA هستید، آماده پرداخت هزینه بالاتری باشید. این امر در دانشگاه های سراسر جهان رایج است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی که در رشته MBA در کانادا تحصیل می کنند 38000 دلار آمریکا برآورد شده است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری چقدر است؟

هزینه تحصیل دکتری در کانادا برای دانشجویان بین المللی بین دانشگاه ها و دوره ها متفاوت است و به طور کلی حدود دو برابر شهریه دانشجویان کانادایی خواهد بود. یک استثنا در این مورد دانشگاه تورنتو است، که اکثر دانشجویان بین المللی دکتری هزینه های تحصیل مشابه دانشجویان داخلی را پرداخت می کنند.

اما نگران شهریه دانشگاه های کانادا نباشید؛ زیرا دانشگاه های سراسر کانادا، بورسیه هایی را برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته است. شما می توانید شرایط اخذ هر کدام از بورسیه های تحصیلی را بررسی کنید و در صورت واجد شرایط بودن، اقدامات لازم را انجام دهید.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

آیا امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در کانادا وجود دارد؟

صرف نظر از هزینه تحصیل در کانادا، توجه به این نکته ضروری است که تحصیل در کانادا مستلزم تامین سایر هزینه های زندگی و اقامت است. در حالی که برخی از دانشگاه ها برای هزینه های تحصیلی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند، بهتر است برای بورسیه هایی درخواست کنید که کل هزینه های اقامت شما در این کشور را پوشش دهد.

  • تحصیل_در_کانادا_4دانشگاه تورنتو بورسیه های بین المللی Lester B. Pearson را برای دانشجویان برجسته بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی معتبر به مدت 4 سال در مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو، شهریه و هزینه های جانبی و اقامت را پوشش می دهد.
  • دانشگاه یورک همچنین چندین برنامه بورسیه را برای دانشجویان بین المللی لیست کرده است، یکی از آن ها بورسیه بین المللی ورودی بین المللی است که بسته به عملکرد دانشجو، سالانه 35000 دلار است.
  • دانشگاه کارلتون همچنین چندین بورسیه و جوایز ورودی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل بورسیه One Riordon و بورسیه One Collins Prestige است که هزینه های کامل تحصیل را پوشش می دهد.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

دانش آموزان ابتدایی در کانادا به لطف معلمان مجرب پیشرفت های چشمگیری دارند. مدارس کانادا محیط های آموزشی تعاملی و حمایتی را برای کودکان محصل در مدارس فراهم می کنند که روش ها و فناوری های یادگیری نوآورانه برای تقویت و بهبود یادگیری دانش آموزان به کار گرفته می شود.

بسته به استان محل زندگی، کودکان باید تا سن 16 یا 18 سالگی در مدرسه شرکت کنند. شهریه و هزینه مدارس کانادا، برای ساکنان کانادا رایگان است.

اگر فرزند خود را برای تحصیل به کانادا می فرستید، قبل از هر چیز باید با مدرسه مشورت کنید تا بدانید آیا هزینه ای برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد یا خیر.

گاهی اوقات، مدارس برای شرکت در فعالیت های اضافی، مانند تیم های ورزشی یا گردش های مدرسه، هزینه های ناچیزی از فرزند شما می گیرند.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

ساکنان کانادا می توانند در دبیرستان های این کشور، به صورت رایگان تحصیل کنند؛ اما بسیاری از مدارس برای ثبت نام دانش آموزان بین المللی هزینه ای دریافت می کنند که می تواند سالانه بین 8000 تا 14000 دلار متغیر باشد.

البته بسیاری از مدارس کانادا، هزینه های اضافی هم در قبال دوره ها و کلاس های هنری، ورزشی و… دریافت می کنند.

هزینه کالج و مدرسه حرفه ای در کانادا

دوره های کالج از نظر مدت زمانی متفاوت هستند و معمولا کوتاه تر از دوره های دانشگاهی است. بنابراین اغلب ارزان تر از تحصیلات دانشگاهی هستند. برخی از برنامه ها در کالج و مدارس حرفه ای، شامل یادگیری یکپارچه کاری است، که ممکن است در مدت اقامت در کانادا برای شما درآمد ایجاد کند.هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

در سراسر کانادا کالج ها و مدارس حرفه ای با کیفیت بالا پیدا خواهید کرد، از جمله در شهرهای کوچک تر که هزینه های تحصیل در کانادا را برای شما کاهش می دهد. حتی شهرهای بزرگتر کانادا نسبت به بسیاری از شهرهای جهان مقرون به صرفه تر هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟

بخش اعظمی از هزینه تحصیل در کانادا، مربوط به هزینه های معمول زندگی است که متقاضیان تحصیل در کانادا نباید از آن غافل شوند.

یک مطالعه نشان داده است که به طور متوسط، دانشجویان کانادایی سالانه تقریباً 9000 دلار آمریکا نیاز دارند. اگرچه توجه به این نکته ضروری است که هزینه تحصیل و زندگی در کانادا بسته به موقعیت شما، محل زندگی، سبک زندگی و نیازها بسیار متفاوت خواهد بود.

اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی از خارج از کشور به کانادا نقل مکان می کنید، ممکن است هنگام ورود به کامپیوتر نیاز داشته باشید. کتاب های درسی را می توان خریداری کرد یا اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، به کتابخانه دانشگاه بپیوندید و کتاب ها را به صورت رایگان در اختیار بگیرید.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟

هزینه اقامت، غذا و حمل و نقل نیز بسته به محل زندگی و نوع اقامتگاهی که برای زندگی انتخاب می کنید و فاصله آن با دانشگاه متفاوت خواهد بود. اکثر دانشگاه ها امکان اقامت دانشجویان را در محوطه و خوابگاه های دانشگاه فراهم کرده اند. بنابراین، اقامت در محوطه دانشگاه گزینه زندگی مقرون به صرفه تری را ارائه می دهد.

ویزای دانشجویی و هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

علاوه بر شهریه و هزینه های معمول زندگی، توجه کنید که هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا را هم در نظر بگیرید. اگر طول دوره تحصیل شش ماه یا بیشتر باشد، دانشجویان بین المللی برای مدت زمان تحصیل در کانادا به ویزای دانشجویی نیاز دارند.

اگر دوره تحصیل کمتر از شش ماه باشد، مجوز تحصیل لازم نیست. هزینه ویزا، یا مجوز تحصیل، 115 دلار آمریکا است. همان هزینه برای همه دانشجویان بین المللی در تمام دوره های آموزشی در کانادا اعمال می شود.

دانشگاه ها همچنین ممکن است هزینه ای را برای پذیرش دانشجو دریافت کنند که این هزینه بستگی به دانشگاه مورد نظر و کشور محل سکونت شما دارد. مثلا دانشگاه بریتیش کلمبیا هزینه 122 دلار آمریکا را از دانشجویان بین المللی دریافت می کند. برخی از دانشگاه ها این هزینه را برای متقاضیان بین المللی کشورهای در حال توسعه اعمال نمی کنند.

ویزای دانشجویی و هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

سخن آخر

در این مقاله جزئیات هزینه های تحصیل در کانادا را در اختیارتان قرار دادیم. فراموش نکنید که هزینه های زندگی، فاکتور بسیار مهمی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. کانادا را می توان در زمره کشور های نسبتا گران دانست که هزینه های زندگی بالاتری دارد؛ پس پیش از هر اقدامی از تامین هزینه های تحصیل در کانادا مطمئن باشید و سپس اقدام کنید.

اگر سوالی در این زمینه داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، با اطلاعات جامع تری اقدام کنند.

سوالات متداول

هزینه تحصیل در مدارس کانادا چقدر است؟

ساکنین کانادا می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند؛ اما بسیاری از مدارس برای ثبت نام دانش آموزان بین المللی هزینه ای دریافت می کنند که می تواند سالانه بین 8000 تا 14000 دلار متغیر باشد.

آیا من قادر به پرداخت هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس هستم؟

هزینه تحصیل در کانادا به موسسه ای که در آن تحصیل می کنید و دوره ای که در آن ثبت نام کرده اید بستگی دارد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل شامل چه مواردی است؟

صرف نظر از هزینه تحصیل در کانادا، توجه به این نکته ضروری است که تحصیل در کانادا مستلزم تامین سایر هزینه های زندگی و اقامت مثل خوراک، پوشاک، مسکن و… است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره