تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

بیش از نیمی از دانش آموزان کنکوری با هدف قبولی در پزشکی در کنکور شرکت می کنند؛ اما تنها تعداد کمی از افراد می توانند در این رقابت سخت موفق شوند.

دانش آموزانی در رشته مورد علاقه شان قبول نشده اند، یا باید از رویای خودشان دست بکشند یا در آن سوی مرزها به رویایشان دست پیدا کنند.

کانادا یکی از مقاصد تحصیلی برای کسانی است که می خواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند؛ اما اینکه چرا بسیاری از افراد کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی پزشکی انتخاب می کنند، موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در زمینه تحصیل پزشکی در کانادا را با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا کانادا برای دانشجویان پزشکی، مقصد محبوبی است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث محبوبیت تحصیل پزشکی در کانادا در بین دانشجویان بین المللی شده است.

از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت آموزش بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که پزشکی در کانادا را به‌ هدف اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی تبدیل کرده، سیستم آموزشی قوی در کانادا است. اکثر دانشگاه های کانادایی در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. لذا این دانشگاه ها مقاصد مناسبی برای ادامه تحصیل هستند.

هزینه تحصیل کمتر

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا نسبت به سایر کشورها، بسیار مقرون به صرفه است. به شکلی که شهریه سالانه برای دانشجویان کانادایی حدود 13000 دلار و برای دانشجویان بین المللی 23000 دلار است.

در حالی که میانگین هزینه های تحصیل در دانشکده پزشکی در ایالات متحده، حدود 33،000 دلار برای دانشجویان داخلی در دانشگاه های دولتی و 58،000 دلار برای دانشجویان خارجی است.

چرا کانادا برای دانشجویان پزشکی، مقصد محبوبی است؟

استانداردهای بالای زندگی در کانادا

استاندارد بالای زندگی در کانادا، زیبایی طبیعی و امنیت کانادا، این کشور را به مکانی مطلوب برای تحصیل و پیشرفت بدل کرده است.

دلایل شما برای تمایل به اخذ مدرک پزشکی در کانادا هر چه باشد، باید بدانید که پذیرش پزشکی در کانادا تا حدودی با موارد دیگر متفاوت است. هدف از این مقاله این است که شما را با شرایط عمومی تحصیل پزشکی در این کشور آشنا کنیم.

آیا دانشگاه های پزشکی کانادا درخواست دانشجویان بین المللی را می پذیرند؟

در بین دانشکده های پزشکی کانادا، سیاست های متنوعی در مورد متقاضیان بین المللی وجود دارد. برخی درخواست های دانشجویان بین المللی را می پذیرند.

برخی فقط درخواست های کشورهای خارجی (معمولاً کشورهای حوزه خلیج فارس) را که با آن ها قرارداد امضا کرده اند، می پذیرند و برخی دیگر به هیچ وجه دانشجویان بین المللی را نمی پذیرند.

با این وجود چندین مورد از دانشگاه های پزشکی در کانادا، از بین دانشجویان بین المللی پذیرش دارند. بنابراین، اگر از ایالات متحده، انگلستان یا کشور دیگری هستید که معمولاً با دانشگاه های کانادایی قرارداد ندارند، باید تلاش خود را برای قبولی در تعداد محدودی از دانشگاه ها متمرکز کنید.

علاوه بر این، چند مورد از این دانشگاه ها از جمله دانشگاه لاوال، دانشگاه شربروک و دانشگاه مونترال، که همگی در کبک واقع شده اند، فقط به زبان فرانسه آموزش می دهند. با این اوصاف، تحصیل پزشکی در کانادا، بسیار رقابتی است اما هنوز هم این امکان وجود دارد.

آیا دانشگاه های پزشکی کانادا درخواست دانشجویان بین المللی را می پذیرند؟

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چیست؟

دانشگاه های پزشکی کانادا نیز مانند همه دانشگاه ها در سطح جهان، شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته اند.

در زیر شرایط عمومی کلی برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا آمده است:

مهارت در زبان انگلیسی

دانشجویان باید در یک آزمون مهارت انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS شرکت کنند و نمره متوسط ​​تعیین شده توسط دانشگاه مورد نظر خود را بگذرانند.

پذیرش در آزمون ورودی

دانشجویان بین المللی باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها مانند آزمون MCAT یا CASPer شرکت کنند و نمره متوسط ​​تعیین شده توسط دانشگاه مورد نظر خود را می گذرانند. برخی از دانشگاه ها هر دو آزمون MCAT و CASPer را می پذیرند. برخی دیگر فقط MCAT یا CASper را می پذیرند.

شرط معدل

داشتن حداقل معدل تعیین شده توسط موسسه مورد نظر نیز از دیگر شرایط عمومی تحصیل پزشکی است. بعد از اینکه از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کردید، زمان آن می رسد که سایر اسناد و مدارک مورد نیاز را برای درخواست خود آماده کنید.

برخی از این اسناد عبارتند از:

  • توصیه نامه
  • مقالات
  • کارت هویت معتبر
  • انگیزه نامه و…

این موارد الزامات اساسی عمومی برای ورود به رشته پزشکی در کانادا هستند. مدارک و نمرات قابل قبول برای هر آزمون بر اساس موسسات متفاوت است و دانشکده ترجیحی شما ممکن است شرایط بیشتری داشته باشد. بنابراین، مهم است که با دانشگاه خود در مورد سایر شرایط مورد نیاز صحبت کنید.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

یکی دیگر از مواردی که دانشجویان باید در نظر بگیرند، مربوط به شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا است. شرایط سنی برای این رشته با توجه به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است. اما معمولا تحصیل پزشکی در کانادا با دیپلم و برای افراد با حداقل 18 سال سن امکان پذیر است.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چیست؟

نحوه تحصیل پزشکی در کانادا به صورت رایگان

قبل از اینکه در مورد تحصیل پزشکی به صورت رایگان در کانادا صحبت کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که آیا واجد شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در کانادا هستید یا خیر.

اگر اینطور است در زیر نکات بسیار مهمی وجود دارد که به شما کمک می کند که به صورت رایگان یا حداقل با هزینه کمتری به تحصیل در رشته پزشکی در کانادا مشغول شوید‌.

بورسیه ها و کمک های مالی

یکی از راه های تحصیل رایگان پزشکی در کانادا، درخواست بورسیه تحصیلی و سایر انواع کمک های مالی است که به شما در پرداخت هزینه های تحصیل پزشکی کمک می کند.

در حالی که بورسیه هایی با بودجه کامل برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند وجود دارد، بورسیه های تحصیلی جزیی نیز وجود دارد.

بورسیه تحصیلی کانادا با بودجه کامل، همانطور که از نامش مشخص است، بورسیه هایی است که به دانشجویانی اعطا می شود که شرایط و معیارهای آن بورسیه را دارند و هزینه تحصیل، هزینه های زندگی، هزینه مسافرت (برای دانشجویان بین المللی) و… را تا پایان سال پوشش می دهند.

بورسیه های با بودجه کامل، کمیاب هستند. بنابراین برای به دست آوردن آن ها همواره رقابتی سنگین وجود دارد.

اما بورسیه های جزیی یا پارشیال، تنها بخشی از نیازهای مالی دانشجویان را پوشش می دهد. این ممکن است فقط هزینه های تحصیل را پوشش دهد. توجه کنید که بورسیه های تحصیلی با بودجه جزئی هرگز نمی تواند تمام هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا شما را تامین کند. بورسیه های از این نوع بسیار زیادند و به تعداد زیادی از دانشجویان ارائه می شود.

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه پزشکی کانادا

در اینجا لیستی از دانشگاه هایی وجود دارد که با قبولی در آن ها میتوانید از بورسیه پزشکی کانادا استفاده کنید:

  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مانیتوبا
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

نحوه تحصیل پزشکی در کانادا به صورت رایگان

دانشگاه های پزشکی در کانادا کدامند؟

در کانادا چندین دانشگاه وجود دارد که رشته پزشکی را ارائه می دهند. اما تنها تعداد محدودی از آن ها درهای خود را به روی دانشجویان بین المللی باز می کنند.

برخی از معتبرترین دانشگاه های رشته پزشکی در کانادا شامل موارد زیر است:

دانشگاه مموریال

دانشگاه پزشکی مموریال، دانشگاهی است که متعهد به ارائه آموزش عالی و یکپارچه و تحقیقات و مراقبت های آگاهانه است. این دانشگاه همچنین از تأمین نیازهای بهداشتی منحصر به فرد جوامع روستایی، دورافتاده و شهری، برابری و سلامت بومی حمایت می کند.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در کبک کانادا واقع شده است. کبک بزرگترین استان کانادا است که اکثراً فرانسوی زبان است. با این حال، زبان اصلی آموزش رشته پزشکی در مک گیل انگلیسی است.

این دانشگاه به چندین بیمارستان آموزشی وابسته است و دانشکده پزشکی آن قدیمی ترین دانشکده رشته پزشکی در کانادا است. ایجاد اولین سلول خونی مصنوعی از جمله دستاوردهای تحقیقاتی مرتبط با دانشگاه است.

دانشگاه پزشکی تورنتو

دانشگاه تورنتو احتمالاً مشهورترین موسسه آموزشی در کانادا است و برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در کانادا هستند، انتخابی محبوب است.

این دانشگاه از معدود مواردی است که امکان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا را برای دانشجویان بین المللی فراهم میکند. با تحصیل در دانشگاه تورنتو، اطراف شما با یک محیط چند فرهنگی بزرگ احاطه شده است. این دانشگاه از نظر پزشکی بالینی در رتبه چهارم بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان قرار دارد.

دانشگاه کویینز

دانشگاه کوئینز در کینگستون کانادا واقع شده است و تا مرکز شهر تنها 10 دقیقه پیاده روی دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در رشته پزشکی در کانادا رتبه بندی شده است.

این دانشگاه یک برنامه چهار ساله کارشناسی پزشکی ارائه می دهد و انواع دوره های یادگیری نوآورانه طراحی شده است که دانشجویان بین المللی را برای شغل پزشکی آماده می کند.

دانشگاه های پزشکی در کانادا کدامند؟

سخن آخر

در این مقاله دانشگاه های پزشکی کانادا را معرفی کردیم و اطلاعات لازم در خصوص تحصیل پزشکی در کانادا در اختیارتان قرار دادیم. همانطور که مطالعه کردید، تحصیل پزشکی در کانادا شرایط خاصی دارد و باید تلاش بیشتری کنید.

اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا رشته پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

در بین دانشکده های پزشکی کانادا، سیاست های متنوعی در مورد متقاضیان بین المللی وجود دارد. برخی درخواست های دانشجویان بین المللی را می پذیرند. برخی فقط درخواست های کشورهای خارجی (معمولاً کشورهای حوزه خلیج فارس) را که با آن ها قرارداد امضا کرده اند، می پذیرند و برخی دیگر به هیچ وجه دانشجویان بین المللی را نمی پذیرند.

تحصیل پزشکی در کانادا با دیپلم امکان دارد؟

شرایط برای تحصیل پزشکی با توجه به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است. اما معمولا تحصیل پزشکی در کانادا با دیپلم و برای افراد با حداقل 18 سال سن امکان پذیر است.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چیست؟

داشتن مدرک زبان معتبر، داشتن حداقل معدل مورد تایید دانشگاه و قبولی در آزمون ورودی از شرایط تحصیل پزشکی در کانادا است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره