تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج چیست؟

علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

ازدواج یک تحول بزرگ در زندگی هز فرد است و معمولا همه افراد بعد از ازدواج تغییراتی در رفتارهایشان خواهند داشت. این تغییرات برای دور کردن فرد از زندگی مجردی بسیار لازم و ضروری است و همه افراد باید سعی کنند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

یکی از مواردی که دغدغه بسیاری از خانم ها است، تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج است. برخی از زنان احساس می کنند که رفتارهای همسرشان تغییر کرده و این تغییرات شاید چندان خوشایند نباشد.

با این حال تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج به دلایل مختلفی ایجاد می شود که در این مقاله سعی داریم تا این تغییرات را بررسی کنیم؛ بنابراین توصیه می کنیم که این مقاله را بخوانید.

نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

معمولا زندگی مشترک با زندگی مجردی تفاوت های بسیار زیادی دارد و افراد در شروع زندگی با پستی ها و بلندی های زیادی روبرو خواهند شد که این پستی و بلندی ها در طول زندگی مشترک همواره ادامه خواهند داشت؛ بنابراین افرادی که نتوانند با این موضوع کنار بیایند، با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.

در بسیاری از مواقع زن و مرد شناخت کافی از یکدیگر ندارند و همین باعث بروز اختلافات زیادی می شود. در مواردی هم که آنها از قبل با یکدیگر آشنا بوده و زندگی عاشقانه ای را شروع کرده اند، بعد از ازدواج احساس می کنند که رفتار طرف مقابل تغییر کرده و دیگر آن آدم سابق نیست.

این مورد بیشتر در خانم ها صدق می کند که احساس می کنند، رفتار همسرشان بسیار تغییر کرده و دیگر آن فرد سابق نیستند. این احساس اگر به درستی هدایت نشود، ممکن است زندگی را به نابودی بکشاند؛ بنابراین قبل از هر چیز باید نشانه ها و علل تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج بررسی شود.

این نشانه ها با توجه به شخصیت افراد، شرایط و سبک زندگی و … در بین افراد مختلف متفاوت است.

اما از مهم ترین نشانه های تغییر رفتار مردان که چندان مطلوب نیست، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمتر شدن حرف های عاشقانه

یکی از مهم ترین نشانه های تغییر رفتار در مردان بعد از ازدواج این است که آنها سکوت کرده و کمتر صحبت می کنند. این مردان در میان صحبت های خود کمتر حرف های عاشقانه می زنند و سعی می کنند که از همسر خود فاصله بگیرند.

  • انجام کارها بدون مشورت با همسر

برخی از مردان بعد از ازدواج سعی می کنند خودسرانه عمل کنند و کمتر همسر خود را در جریان تصمیماتشان قرار دهند. این مورد برای همسرشان چندان مطلوب و خوشایند نخواهد بود. در هر حال در زندگی مشترک، زن و مرد باید در کنار هم و با یکدیگر برای زندگیشان تصمیم بگیرند؛ بنابراین رفتارهای خودسرانه و خودرای بودن یک طرف مانع تداوم زندگی خواهد شد.

  • عدم ابراز احساسات

برخی از خانم ها از این موضوع رنج می برند که همسرشان بسیار تودار شده و احساساتش را مخفی نگه می دارد. این دسته از مردان سعی نمی کنند تا روابط عاشقانه خود را گرم نگه دارند و با نشان ندادن احساساتشان کاری می کنند که همسرشان دلسرد شده و هیچ عشقی را احساس نکند.

نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

  • حرف و عمل متفاوت

یکی دیگر از نشانه های تغییر رفتار در مردان بعد از ازدواج، این است که حرف و عمل آنها کاملا برعکس است و این باعث ایجاد بی اعتمادی و احساس ناامنی در زندگی مشترک می شود.

  • رفتارهای متناقض

در برخی از مردان ممکن است که این تغییرات رفتاری با رفتارهای متناقض و مبهم خود را نشان دهد به طوری که این رفتارهای متناقض باعث ایجاد استرس در همسر شود.

  • عدم مسئولیت پذیری

برخی از خانم ها در تغییر رفتار همسرشان از عدم مسئولیت پذیری آنها شکایت دارند. این مردان همواره برای کم کاری یا بی مسئولیتی خود به دنبال مقصر هستند و در سختی ها و موانع زندگی خود را کنار می کشند.

  • عدم سهیم شدن در رابطه

ممکن است که مردان بعد از ازدواج تلاشی برای حفظ رابطه نداشته باشند. این مردان علاقه ای به یاداوری تاریخ ها و روزهای مهم زندگی ندارند و همواره دوست دارند درباره خود حرف بزنند و علاقه ای به شنیدن حرف های دیگر نشان نمی دهند.

  • دروغگویی

یکی از بدترین نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج، دروغگویی است. دروغگویی و پنهان کاری برای نجات رابطه یا پیش گیری از ایجاد مشکلات در زندگی مشترک از مواردی است که ممکن است یک زندگی را به مرحله نابودی بکشاند.

علل تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

بسیاری از خانم ها با دیدن تغییر رفتار در همسرشان، دلسرد شده و احساس می کنند که توان ادامه زندگی مشترک را ندارند؛ اما قبل از هر چیز باید هر مشکلی ریشه یابی شده و حل شود. تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشکلات اقتصادی

یکی از موارد بسیار مهم که باعث تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج می شود، مشکلات اقتصادی است. زمانی که یک مرد وارد زندگی زناشویی می شود و نمی تواند تمامی هزینه های مربوط به زندگی را به راحتی تامین کند، دچار پشیمانی و ضعف شده و این موارد باعث تغییر در رفتار او خواهند شد.

  • عدم رفع نیازهای یک مرد از طرف همسرش

در برخی از موارد تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج به دلیل عدم رفع نیازهایشان از سوی همسرانشان است؛ بنابراین زنان نیز در تغییر رفتار مردان نقش بسیار مهمی دارند و اگر نتوانند در قبال همسرشان وظایف خود را به درستی انجام دهند، ممکن است که باعث سردی مرد و تغییر رفتار او شوند.

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

  • عدم وجود فرزند یا برعکس

ناباروری یکی از مواردی است که می تواند در زندگی مشترک بسیار تاثیر گذاشته و باعث تغییر رفتار مردان شود. این در حالی است که گاهی فرزندآوری نیز می تواند روابط بین مرد و زن را کمرنگ کرده و آنها را از هم دور کند.

  • رابطه جنسی تنها هدف ازدواج

افرادی که تنها به قصد داشتن رابطه جنسی ازدواج می کنند، بعد از ازدواج و برقراری رابطه، دیگر جذابیتی برای هم ندارند. این افراد شاید قبل از ازدواج برای جذب خانم به هر کاری دست زده و همواره ابراز عشق کرده باشند؛ اما بعد از ازدواج متوجه می شوند که علاقه ای در میان نبوده است.

  • ترس از تعهد

مورد بعدی که باعث تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج می شود، ترس آنها از تعهد است. زمانی که یک مرد ازدواج می کند باید به زندگی زناشویی و تمامی وظایف خود متعهد شود. ترس از این تعهد یکی از مواردی است که باعث سردی رابطه بین آنها خواهد شد.

سخن آخر

یکی از دغدغه های زندگی مشترک در برخی از افراد، تغییر در رفتار زوجین است که بیشتر زنان از تغییر رفتار همسران خود بعد از ازدواج گله دارند. تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج به عوامل متعددی بستگی دارد که قبل از هر گونه قضاوتی باید این علل شناسایی شوند.

ازدواج یک اتفاق بسیار مهم در زندگی همه افراد است؛ بنابراین تمامی افرادی که قصد ازدواج دارند، باید با دریافت مشاوره به درک و آگاهی کاملی از زندگی مشترک و شناخت همدیگر برسند تا بتوانند یک زندگی خوب را شروع کرده و در تمامی مسیر زندگی همراه هم باشند.

در مورد تغییر رفتار در مردان بعد از ازدواج نیز باید گفت که ریشه این مشکل در عدم دریافت مشاوره است و بیشتر افرادی با این تغییرات به بن بست می رسند که قادر به رفع موانع نیستند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا علل و نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج را به شما توضیح دهیم. در صورتی که بخواهید بیشتر با چالش های زندگی و راه های رفع موانع آشنا شوید، با ما در هم اندیشان همراه باشید.

سوالات متداول

چرا برخی از مردان قبل از ازدواج آدم دیگری هستند و بعد از ازدواج تغییر می کنند؟

برخی از مردان قبل از ازدواج برای جذب دختر مورد علاقه خود، ممکن است که تمامی خصلت های خوب و خوشایند طرف مقابل را به او نشان دهند؛ اما بعد از ازدواج هویت اصلی شان خود را نشان می دهد.

آیا تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج قابل درمان است؟

بله؛ در صورتی که این تغییر رفتار به دلایلی مانند مشکلات اقتصادی یا عدم وجود فرزند و… باشد، با دریافت مشاوره هر دو طرف می توانند به زندگی مشترک خود بازگشته و با آگاهی بیشتری همدیگر را درک کنند؛ اما اگر واقعا عشقی در میان نباشد، ممکن است که این زندگی دوام چندانی نداشته باشد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره