تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

همه چیز درباره هزینه تحصیل در آلمان

همه چیز درباره هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان، برای بسیاری از افراد یک رویای دست نیافتنی است. اما اغلب اوقات، تامین هزینه تحصیل در آلمان، آن را به یک رویای واقعی تبدیل میکند.

با وجود اینکه این کشور در بین پنج مقصد تحصیلی محبوب در جهان قرار دارد، اما هزینه تحصیل و زندگی در آلمان بسیار مقرون به صرفه است.

شهریه دانشگاه های آلمان به دلیل تصمیم دولت در سال 2014 لغو شد. اما ما متوجه شده ایم که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان، مفهوم «آموزش رایگان» در آلمان را اشتباه درک کرده اند!

برخی از افراد به اشتباه معتقدند که بعد از اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان دیگر نیازی به پرداخت هیچ گونه پولی ندارند و برخی دیگر نمی توانند باور کنند که هزینه تحصیل در آلمان تا این حد، ارزان باشد.

در مورد هزینه تحصیل در آلمان موارد زیادی وجود دارد که باید بدانید و ما قصد داریم در این مقاله این موضوع را برای شما حل کنیم.

شهریه و هزینه دانشگاه در آلمان چگونه است؟

شهریه اولین چیزی است که دانشجویان هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور باید به آن فکر کنند. در آلمان، شما از چنین نگرانی رهایی خواهید یافت.

زیرا برخلاف دیگر مقاصد تحصیلی محبوب در جهان که شهریه دریافت می کنند، اکثر دانشگاه های بین المللی در آلمان هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند.

یک طرح دولتی در سال 2014 طرح اخذ شهریه را برای همه دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند، از جمله دانشجویانی که از خارج از کشور آمده بودند، لغو کرد.

این محرک مهمی برای گسترش ثبت نام دانشجویان بین المللی بوده است و اکنون بیش از 380،000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند.

اگرچه در برخی از نقاط کشور شهریه در سال 2017 دوباره برقرار شد و برخی دانشگاه ها، هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر را از دانشجویان بین المللی می گیرند، اما کماکان هزینه تحصیل و زندگی در آلمان بسیار کمتر از جاهای دیگر است.

اما، شهریه در دانشگاه های خصوصی هنوز وجود دارد. اگرچه دانشگاه های دولتی بیشترین سهم ارائه دهندگان آموزش عالی را به خود اختصاص داده اند، اما چندین دانشگاه خصوصی نیز در آلمان فعالیت می کنند.

شهریه و هزینه دانشگاه در آلمان چگونه است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان چقدر است؟

دانشگاه های خصوصی می توانند به صورت جداگانه در مورد شهریه تصمیم گیری کنند. بنابراین، بسته به دانشگاه انتخابی شما، هزینه های متناسب با آن متفاوت است. علاوه بر این، میزان شهریه ها به طور منظم بررسی می شوند و اغلب در معرض تغییر هستند.

اگرچه در بیشتر مواقع دانشگاه ها برای همه مقاطع تحصیلی خود هزینه های یکسانی را اعمال می کنند، اما در مواردی دوره و رشته انتخابی شما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی را نیز تعیین می کند.

به عنوان مثال، مدرک MBA و مهندسی جزو گران ترین رشته های تحصیلی شناخته شده است.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

به غیر از شهریه، همواره هزینه ها و مخارج دیگری هم وجود دارد که باید آن ها را هم در نظر داشته باشید. از جمله موارد مربوط به هزینه زندگی دانشجویی در آلمان می توان به هزینه غذا، آب و برق، اقامت، حمل و نقل و غیره اشاره کرد که قیمت مشخصی دارند.

به علاوه طبق قوانین فعلی در آلمان، هر دانشجوی بین المللی باید حداقل 10،332 یورو در حساب بانکی خود داشته باشد تا بتواند حداقل هزینه تحصیلات خود را برای سال اول تأمین کند. این قانون بر اساس این ایده است که یک دانشجوی خارجی حداقل 861 یورو در ماه هزینه می کند.

نکته مثبت در مورد هزینه زندگی دانشجویی در آلمان این است که برخلاف شهریه، می توانید کنترل قابل توجهی بر آن داشته باشید. با ایجاد تغییرات مناسب در عادات مخارج و انتخاب گزینه های ارزان تر، می توانید پول زیادی را برای خود ذخیره کنید.

به عنوان مثال، اگر تصمیم بگیرید که آپارتمان خود را با سایر دانشجویان تقسیم کنید، این بدان معناست که هزینه کمتری برای محل اقامت خود پرداخت می کنید.

همچنین می توانید تصمیم بگیرید که یک آپارتمان در حومه اجاره کنید که قیمت اجاره آن در مقایسه با مناطق مرکز شهر بسیار کمتر است. به همین ترتیب، شما می توانید آشپزی را بیاموزید و پول زیادی را که در صورت صرف غذا در یک رستوران صرف می کنید، پس انداز کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به طور کلی بسیار پایین است. در حالی که دانشگاه های آمریکایی هزینه های قابل توجهی برای تحصیل پزشکی دریافت می کنند. در واقع، این امکان وجود دارد که افرادی که در دانشکده پزشکی آلمان پذیرفته شده اند تنها با چند هزار دلار مدرک خود را دریافت کنند.

طی یک مدت طولانی، دانشگاه های آلمان یا هیچ چیز یا فقط شهریه بسیار ناچیزی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی، دوره های حرفه ای و مدارک کارشناسی دریافت می کردند.

برنامه های آموزشی عمدتاً در سطح ایالتی اجرا می شد و دانش آموزان هیچ مبلغی برای شرکت در آن پرداخت نمی کنند. اما در بسیاری از موارد از آن ها مورد آزمایش قرار می گیرند تا نشان دهند که آن ها واقعاً واجد شرایط حضور در این مقطع هستند.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان مقطع کارشناسی ارشد

ممکن است تصور شود که تحصیل در خارج از کشور با توجه به عواملی مانند مهاجرت به یک کشور کاملاً متفاوت و بسیار پر هزینه است. با این حال، در مقایسه با دیگر کشورهای برتر آموزشی در اروپا، آلمان به طور معقول مقرون به صرفه است.

سوال مهمی که عنوان می شود این است که شهریه دانشگاه ها برای تحصیل مستر در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان بسته به انتخاب رشته یا دوره شما متفاوت است. این در حالی است که برای یک دانشگاه و دوره با بودجه کامل، این احتمال وجود دارد که شما مجبور به پرداخت هیچ شهریه ای نباشید.

راحت ترین دانشگاه برای پذیرش آلمان

انتخاب دانشگاه ممکن است یکی از سخت ترین تصمیماتی باشد که پس از پایان دبیرستان گرفته می شود. علاوه بر این، اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، این تصمیم حتی سخت تر می شود و قبل از تصمیم نهایی، باید از خیلی چیزها آگاه باشید.

با این حال، تحصیل در خارج از کشور نیز ممکن است چشم گیر ترین دوره زندگی شما باشد. زیرا شما فقط مدرک دریافت نخواهید کرد، بلکه یاد خواهید گرفت که چگونه کاملاً مستقل باشید.

با افراد زیادی ملاقات خواهید کرد، زبان آن ها را خواهید آموخت و با فرهنگ آن ها آشنا خواهید شد.

لذا اگر می خواهید راحت ترین دانشگاه ها برای پذیرش را پیدا کنید، لازم است دانشگاه های آلمان با نرخ پذیرش بالا برای دانشجویان بین المللی را پیدا کنید.

ما می توانیم دانشگاه های دولتی را در لیست آسان ترین دانشگاه های آلمان برای ورود قرار دهیم؛ زیرا دانشگاه های خصوصی گران هستند.

به طور کلی، آلمان دارای سیستم آموزشی باورنکردنی است، بنابراین تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی آن قطعاً به معنای کسب دانش مربوطه و فرصتی عالی برای دستاوردهای آینده شما است.

شرایط تحصیل در آلمان چیست؟

حالا که هزینه کالج در آلمان را بررسی کردیم باید سایر شرایط و هزینه های لازم برای تحصیل در آلمان را هم در نظر داشته باشید. شاید اولین و مهم ترین شرط کسب مدرک معتبر زبان است.

بسته به اینکه رشته تحصیلی شما به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد، باید مدرک مربوطه را دریافت کنید که این هم هزینه ای را برای شما به همراه دارد. علاوه براین هزینه ویزای تحصیلی را نیز باید در نظر بگیرید.

شرایط تحصیل در آلمان چیست؟

سخن آخر

در این مقاله به جزئیات هزینه های زندگی در آلمان پرداختیم. اگر آلمان مقصد تحصیلی شماست، به شما تبریک می گوییم! مقصد خوبی را انتخاب کرده اید. در صورتی که هر گونه سوالی در این زمینه داشتید، با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و از آنان در این زمینه راهنمایی بگیرید.

اگر این مقاله برایتان مفید بود، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل چگونه است؟

هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه، به غیر از شهریه، همواره هزینه ها و مخارج دیگری هم وجود دارد که باید آن ها را هم در نظر داشته باشید. از جمله موارد مربوط به هزینه زندگی دانشجویی در آلمان می توان به هزینه  غذا، آب و برق، اقامت، حمل و نقل و… اشاره کرد.

هزینه اپلای آلمان برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد چگونه است؟

هزینه تحصیل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان بسته به انتخاب رشته یا دوره شما متفاوت است. این در حالی است که برای یک دانشگاه و دوره با بودجه کامل، این احتمال وجود دارد که شما مجبور به پرداخت هیچ شهریه ای نباشید.

شرایط هزینه تحصیل در آلمان دندانپزشکی و پزشکی چطور است؟

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به طور کلی بسیار پایین است. در حالی که دانشگاه های آمریکایی هزینه های قابل توجهی برای تحصیل پزشکی دریافت می کنند. در واقع، این امکان وجود دارد که افرادی که در دانشکده پزشکی آلمان پذیرفته شده اند تنها با چند هزار دلار مدرک خود را دریافت کنند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره