تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

تاثیر و اهمیت خودشناسی در ازدواج چقدر است؟

تاثیر و اهمیت خودشناسی در ازدواج چقدر است؟

در ازدواج موفق تاثیر خودآگاهی و خودشناسی چقدر می باشد؟ خودشناسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد و در همه ابعاد زندگی به ویژگی در کار ازدواج از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. خودشناسی مجموعه ای از تصورات و شناخت های حقیقی است که اشخاص نسبت به خودشان دارند.

در زندگی مشترک و روابط زناشویی یکی از عواملی که موجب موفقیت می شود این است که اشخاص قادر باشند به خوبی یکدیگر را بشناسند و درک کنند، ولی پیش از این می بایست که برای شناخت شریک زندگی و همسرتان اول از خودتان شناخت درستی به دست آورید.

می بایست برای این منظور از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. برای این که در مورد اهمیت خودشناسی در ازدواج و راه های افزایش آن آگاهی خود را بالا ببرید می بایست این مقاله از هم اندیشان را مورد مطالعه قرار دهید.

تاثیر خودشناسی در ازدواج

در زندگی هر شخصی از مهم ترین ابعادی که مهم است، خودشناسی در ازدواج می باشد، خیلی از زوج ها به علت نداشتن شناخت ابعاد مختلف شخصیت خود، خواسته ها و علایق زندگی ناموفق را تجربه کرده اند. شما در اول می بایست آگاه باشید که خودتان چطور را دوست داشته باشید و سپس با معیارهای خود به دنبال شریک زندگی مناسب باشید.

خیلی از اشخاص پس از ازدواج متاسف اند چون آن ها بر این باور اند که اگر خودشناسی بیشتری داشتند توانایی این را داشته اند که برای خودشان همسر بهتری را انتخاب کنند. علاوه بر شناخت خود، خودشناسی به شما کمک می کند که دیگران را بهتر بشناسید و با آن ها روابط با کیفیتی را برقرار کنید.

خودشناسی چه مسائلی را در بر می گیرد؟

این که بدانید هنگامی که در ازدواج در مورد خودشناسی و نقش آن صحبت می کنید، لازم است به سراغ کدام حوزه ها بروید تا با ابعاد قضیه حدود زیادی آشنا خواهید شد. ازدواج کردن بحث خیلی مهم می باشد و شما پیش از آن که با این مسئله مواجه شوید لازم است آگاهی های مورد نیاز را به دست آورید.

چهار عامل زیر را برای شناخت خود در ازدواج در نظر بگیرید:

  1. تاثیر خودشناسی در ازدواج، میزان هوش خود را بسنجید

مسئله هوش یکی از عواملی می باشد که کمک می کند شخص زندگی مشترک موفقی داشته باشد است. هر شخصی لازم است آگاهی کاملی از میزان هوش خود داشته باشد و برای ازدواج آن را ملاک قرار دهد. هر دختر و پسری که تصمیم ازدواج دارند لازم است از لحاظ هوشی و فکری با یکدیگر تناسب داشته باشند تا قادر باشند زندگی موفق تری را تجربه کنند.

  1. سلامت جسمی و روحی

شما در نخست نسبت به سلامتی خود می بایست آگاهی کاملی داشته باشید. در صورتی که با مشکلات روحی روانی از جمله وسواس فکری عملی، افسردگی و سوء ظن بیش از اندازه دچار باشید، تاثیری منفی بر روی ازدواج شما و طرف مقابلتان می گذارد.

و هم مشکلات جسمی مانند ایدز، سوختگی، معلولیت ذهنی و جسمی، سل و غیره در کار ازدواج خیلی مهم است. اشخاص لازم است در خودشان از وجود این مشکلات آگاهی کاملی داشته باشند و توجه داشته باشند در چه وضعیتی قرار دارند تا در رابطه دو طرفه و زندگی مشترک دچار مشکل نشوند.

تاثیر خودشناسی در ازدواج

  1. تاثیر خودشناسی در ازدواج: اعتقادات مذهبی

هر شخص در زندگی می بایست در زندگی خود عقاید و اصول و چهارچوب هایی در نظر بگیرد و نسبت به این عقاید و اصول به آگاهی کاملی برسد. در امر ازدواج از مهم ترین ابعاد خودشناسی می توان به شناخت اعتقادات مذهبی اشاره نمود.

شما امکان دارد از عقاید مذهبی خود تصور درستی نداشته باشید و با فردی وارد زندگی شوید که با شما اعتقاداتش کاملا متفاوت می باشد. پس لازم است پیش از ازدواج همه جزئیات اعتقادی را بررسی نمایید تا همسری متناسب با ارزش ها و عقاید خودتان برای ازدواج انتخاب کنید.

  1. خصوصیات اخلاقی خود را بشناسید

در صورتی نقاط ضعف های خود را بشناسید و با خصوصیات اخلاقی خود آشنا شوید، آسان تر توانایی این را دارید که با خودتان کنار بیایید و در خود با دلایل زیادی از آشفتگی ها و رفتارها آشنا خواهید شد. در موقع ازدواج لازم است اخلاقیات ناپسند و خوب در امر ازدواج در نظر گرفته گردد.

برای مثال اگر شخصی خودمختاری و مستقل می باشید، احتمال دارد برای شما ازدواج با شخصی که شخصیت سلطه جو دارد پیامدهای خوبی نداشته باشد.

راه هایی برای افزایش خودشناسی

راه های بسیاری برای شناخت و آگاهی خود وجود دارد در این زمان فقط می بایست دست به کار شوید و روی خود کار کنید. یکی از روش های شناخت خود این می باشد که از اطرافیان و دوستان قابل اعتماد خود بخواهید که ویژگی های شما را شرح دهند و اغلب روی ویژگی های مشترکی که آن ها بیان کرده اند بیشتر فکر کنید.

برای خود آگاهی لازم است بیشتر بیاندیشید در اعمال و افکار خود کاوش نمایید و کاغذی بردارید و در آن نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت نمایید. سعی کنید در این شرایط مهم ترین ایراد خود را پیدا کرده و جهت اصلاح و رفع آن اقداماتی را انجام نمایید.

تاثیر خودشناسی در ازدواج: فهرست ویژگی های شخصیتی

در امر ازدواج برای خودشناسی لازم است بدانید که از همسر آینده خود چه انتظاراتی دارید و چه ملاک ها و معیار هایی برای شما در مورد انتخاب همسر مهم می باشد.

لازم است در این شرایط لیستی از صفات و ویژگی هایی که در همسرتان می خواهید موجود باشد را تهیه کنید. و هم علت این که دوست دارید این ویژگی ها را همسرتان داشته باشد را بدانید و برای شما این ویژگی ها چه فایده ای دارد؟

تاثیر خدمات روانشناسی بر خودشناسی و ازدواج

همچنین بیاندیشید که چه تجربه ها و اتفاقاتی موجب شده است که در لیست خود آن ویژگی ها را قرار دهید.

ویژگی های شخصیتی خوشایند همسر آینده تان را در لیست اولویت بندی نماییدو با این کار توانایی این را دارید که دورنمایی کلی از شخصیت مثبت دلخواهتان داشته باشید و به خاطر این که خودشناسی شما به خوبی صورت گرفته است، توانایی این را دارید که در امر ازدواج انتخاب درستی داشته باشید.

تاثیر خدمات روانشناسی بر خودشناسی و ازدواج

با توجه به مطالبی که اشاره شد، در ازدواج موفق خودشناسی تاثیر بسیار زیادی و مستقیمی دارد. برای این که به خودشناسی برسید پیشنها می کنیم از روانشناس کمک بگیرید.

روانشناس در این صورت به شما کمک می کند تا بعد های مختلف شخصیت خود را بهتر و آسان تر کشف نمایید و به خوبی آن ها را بشناسید. در این صورت می تونانید انتظارات و معیارهای خود از همسر آینده تان را با توجه به سبک شخصیتی خود تعیین کنید و ازدواج موفقی داشته باشید.

نتیجه گیری

افراد برای این که این ازدواجی موفق داشته باشند باید نسبت به ویژگی های خود و شخص مقابل، اطلاع داشته باشد. ما در این مقاله از هم اندیشان سعی کردیم به تمامی اطلاعات در مورد تاثیرات خودشناسی در ازدواج موفق اشاره کنیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در این راستا مرکز مشاوره هم اندیشان از مشاوران و متخصصان باتجربه ای تشکیل شده است و آماده ارائه خدمات حضوری و تلفنی  به شما می باشند. با شماره گیری 02191023933 با آویژه در تماس باشید.

سوالات متداول

چرا بیشتر زوج ها زندگی ناموفق دارند؟

خیلی از زوج ها به علت نداشتن شناخت ابعاد مختلف شخصیت خود، خواسته ها و علایق زندگی ناموفق را تجربه کرده اند.

چرا بیشتر افراد بعد از ازدواج متاسف اند؟

چون آن ها بر این باور اند که اگر خودشناسی بیشتری داشتند می توانستند برای خودشان همسر بهتری را انتخاب کنند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره